۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۵۳
کد خبرنگار: 5526
کد خبر: 85300632
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برخورد پلیس با توهین کننده به مقام مادر در فضای مجازی

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از برخورد قاطع پلیس با کودک آزاری در فضای مجازی خبر داد و گفت: صفحه مجازی منتسب به یک کودک که با هدایت پدرش اقدام به انتشار ویدیویی توهین آمیز نسبت به مقام مادر و عادی سازی اینگونه رفتارها کرده بود، از دسترس خارج شد.

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران، سرهنگ داود معظمی گودرزی روز پنجشنبه اظهار کرد: یکی از بسترهای وقوع جرم و انتشار مطالب و محتوای مغایر با قانون، فضای اینستاگرام است و پلیس نیز در این فضا حضور داشته و با هرگونه قانونی شکنی و کودک آزاری برخورد می‌کند.

وی با اشاره به سواستفاده از کودکان برای درآمدزایی در فضای مجازی افزود: سال گذشته نیز ویدیویی از یک کودک در فضای مجازی منتشر شد که با عنوان «من و ملکه‌هایم» واکنش منفی افکار عمومی را در پی داشت.

به گفته وی، در این ویدیو این کودک اظهارات سخیفی را درباره ارتباط با زنان مطرح کرده بود که در همان زمان کارشناسان پلیس فتا نسبت به شناسایی این فرد اقدام کرده و متوجه شدند که گرداننده این صفحه یکی از اعضای خانواده این پسربچه است و قصد دارد تا از این طریق دنبال کننده صفحه خود را افزایش داده و با انتشار تبلیغ کسب درآمد کند.

رییس پلیس فتا پایتخت با اشاره به اینکه در میان واژه ها کم تر واژه ای را می‌یابیم که زیباتر مقدس تر و عمیق تر از واژه مادر باشد، توضیح داد: عموما کودکانی که در فضای مجازی حضور دارند مطالبی که به آنها اعلام می‌شود را طوطی وار و بدون آنکه توان تفسیر آن را داشته باشند، نقل می‌کنند و سناریوی این ویدیوها توسط والدین یا اعضای خانواده آنها طراحی می‌شود.

سرهنگ معظمی گودرزی گفت: افسران پلیس فتا طی رصدهای مستمر خود متوجه شدند این فرد با ایجاد صفحه‌ای جدید این بار با یک سناریوی توهین آمیز به مقام مادر، کودک خود را جلوی دوربین می‌برد در همین راستا و پس از تشریفات قضایی والدین خاطی دستگیر و صفحه جدید نیز از دسترس کاربران خارج شد.

وی با اشاره به برخورد قاطع پلیس با کودک آزاری در فضای مجازی یادآور شد: والدین این کودک صرفا برای کسب درآمد و جذب دنبال کننده اقدام به تولید محتوای غیراخلاقی و غیر انسانی می‌کردند و نه تنها فرزند آنها کوچکترین اهمیتی برای آنها نداشت بلکه از او بعنوان ابزاری برای رسیدن به اهداف مالی خود نیز استفاده می‌کردند.

رییس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به ماده ۵ قانون حمایت از کودکان و نوجوانان اضافه کرد: طبق قانون، کودک‌ آزاری از جرائم عمومی بوده و احتیاج به شکایت شاکی خصوصی‌ ندارد، والدینی که کودک خود را قربانی اهداف شوم خود می‌کنند بدانند پلیس بنا بر قانون و وظیفه ذاتی خود با اینگونه افراد بصورت جدی و قاطع برخورد خواهد کرد.

وی ادامه داد: شهروندان می‌توانند موارد مشابه را از طریق تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند.

کشف ۱۸ تن غذای حیوانات قاچاق

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ نیز از کشف محموله بزرگ غذای حیوانات قاچاق در تهران خبر داد و گفت: با تلاش ماموران پلیس امنیت اقتصادی پایتخت ۱۸ تن غذای حیوانات قاچاق در یک انبار کالا به ارزش ۳۰ میلیارد ریال کشف شد.

سرهنگ افشاری افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران گزارشی در خصوص دپو و نگهداری غذای حیوانات در یک انبار کالا در محدوده خیابان مولوی تهران دریافت کردند.

وی اظهار کرد: تحقیقات اولیه حاکی از این بود که مالک یک انبار کالا با همکاری رانندگان خودروهای شوتی مقدار زیادی غذای حیوانات قاچاق تهیه و در این انبار پنهان کرده که نتیجه تحقیقات انجام شده به مرجع قضایی منعکس شد.

ریبس پلیس امنیت اقتصادی تهران ادامه داد: تیمی از ماموران این پلیس در اجرای دستور قضایی به نشانی اعلامی اعزام و موفق شدند ضمن دستگیری مالک انبار کالا، در بازرسی از این انباری ۱۸ تن غذای حیوانات قاچاق فاقد بارنامه و مدارک و مجوزهای قانونی و گمرکی کشف کنند که کارشناسان ارزش ریالی اقلام کشف شده را حدود ۳۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

گفتنی است، با دستور قضایی انبار مذکور پلمب و متهم نیز برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

دستگیری زن سارق شمال تهران با ۱۰ فقره سرقت لوازم و محتویات خودرو

سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری پایتخت نیز اظهار کرد: ۲۹ آبان ماه سال جاری ماموران کلانتری ۱۰۳ گاندی در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، در محدوده خیابان میرداماد تهران در حال گشت‌زنی بودند که گزارشی شامل سرقت محتویات خودرو و قاپ زنی توسط سارق خانم به دست ماموران رسید.

سرهنگ کیومرث حسنوند ادامه داد: ماموران پلیس با استفاده از شگرد های نوین و نقطه زنی هویت و مخفیگاه متهم را شناسایی کرده و با اخذ حکم ورود به منزل از مراجع قضائی به مخفیگاه متهم اعزام و زن سارق را دستگیر کردند.

وی گفت:پس از بازرسی بیشتر از مخفیگاه متهم آلات و ادوات سرقت کشف شد و متهم پس از انتقال به کلانتری در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت محتویات و لوازم خودرو در سطح معابر تهران و ۱۰ فقره سرقت مشابه دیگر اعتراف کرد.

وی افزود: متهم دارای سوابق متعدد کیفری با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی برای کشف جرائم احتمالی و جزئیات پرونده در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha