یک سوم اشتغال آذربایجان‌غربی در بخش کشاورزی است

ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان‌غربی گفت: کشاورزی جایگاه ویژه در این استان دارد به طوریکه ۳۳ اشتغال استان در این بخش و صنایع وابسته به آن متمرکز شده است.

محمدصادق معتمدیان پنجشنبه شب در حاشیه بازدید از نمایشگاه تخصصی ماشین آلات کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حالی که یک سوم اشتغال آذربایجان‌غربی در بخش کشاورزی است اما ارزش افزوده آن ۱۶ درصد کل ارزش افزوده استان است که این مسئله مبین عدم پیشرفت در حوزه کشاورزی و بهره‌وری پایین آن است.
وی با بیان اینکه باید ارزش افزوده بخش کشاورزی در استان ارتقا یابد، افزود: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی که توام با به‌ روزترین امکانات و ابزار آلات کشاورزی است می‌تواند ضمن بالا بردن سطح بهره‌وری و راندمان، موجب پیشرفت و توسعه این بخش در همه جهات شود.

معتمدیان در خصوص نمایشگاه‌های تخصصی حوزه کشاورزی افزود: آذربایجان‌غربی به ویژه حوزه آبریز دریاچه ارومیه به دلیل شرایط ویژه دارای سیاست‌های خاصی در سطح کلان است که متناسب با این سیاست‌ها؛ تجهیزات و ابزار آلات مورد نیاز بخش کشاورزی از طریق نمایشگاه‌های تخصصی کشاورزی به مردم و کشاورزان عرضه می‌شود.

یک سوم اشتغال آذربایجان‌غربی در بخش کشاورزی است

به گزارش ایرنا، چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع و ماشین آلات کشاورزی، باغبانی، نهاده ها، روش‌های نوین آبیاری و آبرسانی، تجهیزات گلخانه‌ای، کشاورزی دانش بنیان و نوآور، ابزار ملی برای حفظ آب، خاک، حیات و محیط زیست در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی ارومیه تا سوم آذر ماه برای بازدید عموم دایر است.

استاندار آذربایجان‌غربی‌دربازدید چند ساعته با مدیران غرفه‌ها و شرکت‌ها و تولید کنندگان ابزار آلات کشاورزی نیز صحبت کرد.

یک سوم اشتغال آذربایجان‌غربی در بخش کشاورزی است


این نمایشگاه با حضور بیش از یکصد شرکت داخلی و نمایندگان شرکت‌های خارجی برگزار شده که ۳۹ درصد شرکت کنندگان در حوزه ادوات و ماشین آلات کشاورزی، ۳۲ درصد در حوزه کشاورزی و نهاده‌ها، ۲۹ درصد در حوزه آبیاری و آبرسانی و تجهیزات وابسته فعالیت دارند.
همچنین ۱۵ درصد از شرکت‌های، حاضر در این نمایشگاه در حوزه دانش ‌بنیان و ۱۳ درصد در بخش های علمی و تحقیقاتی فعالیت دارند.
در این نمایشگاه ۲۰ استان کشور از جمله استان‌های گلستان، مازندران، خراسان شمالی و رضوی، همدان، البرز، مرکزی، تهران، اصفهان، آذربایجان شرقی، لرستان، کردستان، گیلان، فارس، زنجان حضور دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha