۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۷
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85301327
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

هوای قزوین ناسالم اعلام شد

۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۷
کد خبر: 85301327
هوای قزوین ناسالم اعلام شد

قزوین - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: شاخص کیفیت هوای قزوین و الوند برای برخی از گروه های حساس ناسالم است.

سعیده خضیر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همه ساله با فرا رسیدن فصل سرما، برخی استان های کشور با پدیده آلودگی هوا مواجه می شوند که برطرف شدن آن هم نیازمند اندیشیدن تدابیر درست و کارآمد از سوی متولیان به این موضوع است.

وی اضافه کرد: به طور معمول و به دلیل وقوع پدیده وارونگی دما، سکون هوا و محبوس شدن آلاینده ها در لایه های هوای سرد، به ویژه در فصل سرما با انباشت آلایندگی ها، پدیده آلودگی هوا را به دنبال خواهد داشت.

وی، اعمال برخی محدودیت ها از سوی واحدهای صنعتی را یکی از راهکارهای مقابله با این پدیده دانست و تصریح کرد: شهروندان نیز در این رابطه می توانند ضمن انجام مرتب معاینه فنی سالانه برای خودروهای شخصی خود، در مدت زمان وقوع پدیده آلودگی هوا برای انجام کارهای خود از خودروهای عمومی استفاده کنند و واحدهای تولیدی و کارخانجات نیز با استفاده از سوخت مناسب و رعایت استانداردهای خروجی دودکش ها و به کارگیری سیستم های کنترلی مناسب، در روند کاهش آلودگی هوا نقش موثر داشته باشند.

به گفته خضیر، وظیفه اداره کل حفاظت محیط زیست نیز در این راستا برای کاهش آلودگی ها، نظارت بر حسن اجرای قانون هوای پاک و تشدید نظارت بر فعالیت واحدهای آلاینده ساز است.

وی ادامه داد: میزان شاخص آلودگی هوای شهرهای قزوین و الوند طی ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب ۱۳۱ و ۱۵۶ ثبت شده است.

شاخص ناسالمی هوا ۱۵۱ تا ۲۰۰ برای تمامی گروه های سنی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha