فیلم-روشنگری استاندار برای جذب نیرو در پتروشیمی های کهگیلویه وبویراحمد

گچساران- ایرنا - ظرف یک ماه گذشته  جذب نیرو در پترو شیمی گچساران دارای حاشیه های زیادی بوده بطوری که چندین مرتبه مردم در جلوی فرمانداری و پترو شیمی تجمع کرده اند که با روشنگری استاندار کهگیلویه و بویراحمد و شورای تامین در استان مصوبه ای برای جذب نیرو در صنایع بزرگ تشکیل شده که فرآیند نام نویسی در آزمون اشتغال این واحد های بزرگ را تسهیل کرده است.

به گزارش ایرنا، استاندار کهگیلویه و بویراحمد شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران گچساران گفت: طبق طوافق انجام شده با هلدینگ خلیج فارس سایت ثبت نامی اشتغال در پترو شیمی گچساران بزودی باز خواهد شد و افراد می توانند برای بکار گیری در این واحد صنعتی ثبت نام کنند.

سید علی احمدزاده افزود: برای بگار گیری نیرو در پتروشیمی ها و صنایع بزرگ، استان یک تصمیم واحد گرفته شده که در تمام استان اجرایی خواهد شد.

وی بیان کرد: مراکز بزرگ مقیاس صنعتی این استان شامل پتروشیمی دهدشت، پتروشیمی گچساران، پترو پالایشگاه گچساران و میدان گازی مختار هستند و به زودی نیرو جذب خواهند کردو سیاست دولت در سفر دوم رئیس جمهور به استان بومی گزینی نیروها بود که در مدیریت ها و اشتغال بومی گزینی مد نظر قرار خواهد گرفت.

احمد زاده با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد به سه منطقه تقسیم شده ابراز کرد: : در جذب نیروی انسانی ۷۰ درصد سهم بومی شهرستان و منطقه محل استقرار واحد صنعتی و ۳۰ درصد بقیه به طور مساوی به بومی ۲ حوزه دیگر استان است.

احمدزاده با اشاره به تکذیب برخی شایعات در زمینه بکارگیری نیروهای در پتروشیمی گچساران بیان کرد: در پتروشیمی گچساران نیز مانند دیگر صنایع بزرگ مقیاس استان طبق تصمیم اعلام شده عمل خواهد شد.

وی تصریح کرد: بازگشایی مجدد سایت پترو شیمی گچساران به مدت یک هفته انجام و متقاضیان می توانند برای شرکت در آزمون پترو شیمی گچساران ثبت نام کنند.

احمدزاده افزود: طبق این توافق انجام شده سابقه کار و بیمه برای ثبت نام در آزمون پتروشیمی گچساران لازم نیست، هر بومی استان کهگیلویه و بویراحمد طبق سهمیه عنوان شده می‌تواند در این آزمون شرکت کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این افراد بر اساس سهمیه‌ای که اعلام شده با هم رقابت خواهند کرد و همه ما موظف به رعایت این قانون اعلام شده می باشیم لذا این تصمیم در شورای تامین استان نیز مصوب شده است.

مهمترین دلیل اصلی این اعتراض ها شرایط ثبت نام در پتروشیمی و موضوع بومی گزینی بود که با تدابیر اتخاذ شده از سوی استاندار کهگیلویه و بویراحمد این دغدغه و نگرانی متقاضیان از بین رفت.

گفتنی است، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس طبق برنامه ریزی‌های انجام شده و با هدف کمک به ایجاد اشتغال پایدار و به منظور تکمیل کادر پیمانکاران حجمی پتروشیمی گچساران، از بین پرسنل پرتلاش شرکت‌هایی که در قالب پیمانکاری‌های مختلف در مجتمع پتروشیمی گچساران مشغول به کار بوده‌اند از طریق مصاحبه فنی، تخصصی، رفتاری و روانشناسی اقدام به جذب نیروی انسانی (پیمانکاری حجمی) می کند و مهلت ثبت نام تا ۲۵ آبان امسال بود.

مجتمع پتروشیمی گچساران که ۸۳ درصد تجهیرات آن ایرانی است در ابتدای دولت سیزدهم ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما با همت دولت، پس از ۲ سال و در سفر هیات دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha