۴ آذر ۱۴۰۲، ۶:۲۳
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85301753
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخست وزیر ایرلند :تظاهرات خشونت آمیز ضدمهاجران محکوم است

تهران- ایرنا- «لئو وارادکار» نخست وزیر ایرلند تظاهرات خشونت‌آمیز معترضان ضدمهاجران را محکوم کرد و گفت که این افراد به دنبال حفاظت از کشور نبوده و در پی ایجاد هرج و مرج هستند.

به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، وارادکار روز جمعه این معترضان خشونت‌طلب را «تبهکار» نامید و گفت که آنها دوستدار ایرلند و خواهان حفاظت از مردم این کشور نیستند و اعتراض آنها بخاطر میهن‌پرستی نبوده است.

وی افزود: آنها به این دلیل دست به این اقدام زدند زیرا آکنده از نفرت هستند و خشونت، هرج و مرج و آزار رساندن به دیگران را دوست دارند.

ناآرامی‌ها پس از آن شروع شد که سه کودک در دوبلین پایتخت ایرلند با ضربات چاقو دچار جراحات شدید شدند. به دنبال آن شایعه شده که خارجی‌ها در حمله به این کودکان نقش داشته‌اند.

فرد ضارب به دلیل زد و خورد شدید با مردم دستگیر و در بیمارستان بستری است. وضعیت جسمانی وی وخیم گزارش شده است.

وارادکار از چند تبعه خارجی که در دستگیری ضارب نقش داشتند، تشکر کرد و آنها را «قهرمان‌های واقعی ایرلند» نامید.

حدود ۵۰۰ نفر از ضدمهاجران دست به تظاهرات و خشونت زده و شماری از فروشگاه‌ها را غارت، با پلیس درگیر و خودروها را آتش زدند. پلیس ۳۴ نفر از آنها را بازداشت کرد.

نخست وزیر ایرلند در واکنش به این ۲ حادثه گفت که دوبلین شاهد ۲ حمله بود، یکی حمله به کودکان و دیگری حمله به «جامعه ما و حاکمیت قانون.»

نتایج تحقیقی که با بررسی بیش از ۱۳ میلیون پست در شبکه‌های اجتماعی به دست آمده است، نشان می‌دهد که گروه دست راستی از شبکه‌های اجتماعی مانند ایکس برای ایجاد مخالفت با مهاجران استفاده می‌کنند و پناهجویان را «تهدیدی وجودی علیه ایرلند» معرفی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha