جوادی: نمایشگاه «عزت و پیشرفت» را در راستای بیانات رهبری برپا کردیم

تهران- ایرنا- مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران درباره راه‌اندازی نمایشگاه عزت و پیشرفت گفت: باید این ارتباط بین اقشار مختلف جامعه ورزش شکل بگیرد تا هر چه زودتر ورزش ما قوی‌تر از دیروز بشود و با این امر می‌توانیم به دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر «ایران قوی، ورزش قوی» برسیم.

علی جوادی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا در خصوص نمایشگاه عزت و پیشرفت اظهار داشت: اولین دوره جشنواره از ۱ تا ۴ آذر ماه برگزار شد که یکی از رویدادهای آن برگزاری نمایشگاهی از تجهیزات و تعمیرات اماکن ورزشی بود و جامعه هدف اصلی آن جامعه ورزشی تهران بود. موضوع مهم حضور تولیدکنندگان داخلی در بحث مصنوعات، تجهیزات و تکمیل پروژه‌های ورزشی بود. هدف اصلی رساندن جامعه صنعت‌گران ایرانی به خودباوری است که می‌توانند به جامعه ورزش ورود کنند. بیش از ۸۰ غرفه در این نمایشگاه داشتیم که این تعداد جای تعجب و البته خوشحالی داشت.

وی ادامه داد: حدود ۶ هزار قلم تولیدات ورزشی نیاز داریم که برای همه رشته‌ها شناخته شده و سهم ایران از آن حدود یک‌هزار تا یک‌هزار و ۵۰۰ قلم است. این نمایشگاه‌ها می‌تواند فرصتی باشد که باشگاه‌دارها، ورزشکاران و مصرف‌کنندگان را به تولیدکنندگان و شرکت‌های دانش‌بنیان متصل کند. شرکت‌های دانش‌بنیان ما توان تولید هر گونه اجناس ورزشی را دارند و اگر هم توان تولید نباشد، قطعا می‌توانند از طریق مهندسی معکوس به آن دست پیدا کنند. ما سهم خودمان را خیلی بیشتر از این عددها می‌دانیم و هرچقدر که میزان تولید را بالا ببریم، خروج ارز از کشور نیز کمتر خواهد شد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران با اشاره به اهداف مختلف این جشنواره و نمایشگاه عنوان کرد: تثبیت و توسعه اشتغال در ورزش یکی از اهداف و نتایج این کار است. باید این ارتباط بین اقشار مختلف جامعه ورزش شکل بگیرد تا هر چه زودتر ورزش ما قوی‌تر از دیروز بشود و با این امر می‌توانیم به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر «ایران قوی، ورزش قوی» برسیم.

وی با تاکید بر اتفاقات خوبی که در این نمایشگاه افتاد، گفت: خیلی از غرفه‌داران در این مدت توانستند قرارداد ببندند و این مسئله برای ما خیلی لذت‌بخش بود. هیئت‌های ورزشی را دعوت کردیم تا با غرفه‌داران ارتباط بگیرند و در بحث نرم‌افزارها و استعدادیابی بتوانند نیازهای خود را تامین کنند. برای پایگاه‌های قهرمانی خودمان نیز در همین نمایشگاه قرارداد بستیم زیرا وقتی یک تولیدکننده داخلی با ۲ سال گارانتی و ۱۰ سال خدمات پس از فروش، گزارشی مشابه جنس خارجی را با هزینه پایین‌تر به ما می‌دهد، یعنی می‌توانیم روی آن حساب کنیم و با منابع خودمان، نیازهای بیشتری را تامین کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha