«کوی محبت» تا «چند روایت معتبر» در تلویزیون

تهران- ایرنا- برنامه «کوی محبت» به مناسبت سالگرد شهادت حضرت زهرا(س)، مروری بر تاریخچه ارتش بیست میلیونی در «پیوست»، بررسی «خشم دیجیتال» در «ضد» و «چند روایت معتبر» از شبکه دو تلویزیون پخش می‌شوند.

به گزارش ایرنا، برنامه «کوی محبت» به مناسبت سالگرد شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س)، یکشنبه-پنجم آذرماه- ساعت ۱۷:۴۵ به طور زنده و مستقیم با اجرای مهدی اعرابی از حرم مطهر ثامن الحجج، علی بن موسی الرضا(ع) در مشهد مقدس روانه آنتن شبکه دو می‌شود.

در این برنامه حجت‌الاسلام محسن آتشکار به عنوان کارشناس مذهبی حضور خواهند داشت تا از سیره اخلاقی و عملی دخت مکرم نبی اکرم(ص) مطالبی عنوان کنند. همچنین حاج امیر عارف از مداحان کشورمان به ذکر مصیبت خانم حضرت فاطمه زهرا(س) خواهد پرداخت و رضا رحیمی عنبران از شاعران اهل بیت(ع) به خوانش اشعاری در رثای بانوی دوعالم می‌پردازد.

در روایات اهل تسنن و تشیع، دو تاریخ برای شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) وجود دارد. شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به روایت اهل سنت در سیزدهم جمادی‌الاول و به روایت اهل تشیع در سوم جمادی‌الثانی است که مسلمانان در این ایام به عزاداری برای دختر نبی مکرم(ص) می‌پردازند.

برنامه «کوی محبت» کاری از گروه معارف اسلامی شبکه دو سیما به تهیه‌کنندگی علیرضا کاردان امین و کارگردانی محمدحسام مدنی است.

مروری بر تاریخچه ارتش بیست میلیونی در «پیوست» شبکه دو

برنامه «پیوست» به مناسبت پنجم آذر مصادف با روز بسیج مستضعفان، با موضوع «ارتش بیست میلونی»، یکشنبه- پنجم آذرماه- ساعت ۱۸:۳۵ روانه آنتن شبکه دو می‌شود.

در این قسمت از برنامه پیوست به علت نامگذاری پنجم آذر به نام بسیج مستضعفان پرداخته خواهد شد. بعد از انقلاب اسلامی، گروه‌های ضدانقلاب با ترورهای بیشمار قصد ناامن کردن کشورمان را داشتند که با تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ معادلات آنها به هم خورد. روز بعد از این اتفاق، مهدی بازرگان نخست وزیر دولت موقت، به دلیل دخالت‌ها در انجام وظایف محوله را بهانه کرده و استعفا می‌دهد و به دستور امام، شورای انقلاب مأمور اداره کشور می‌شود.

«کوی محبت» تا «چند روایت معتبر» در تلویزیون

از مباحثی که با استناد تاریخی به آنها پرداخته می‌شود می‌توان به «شرط آزادسازی گروگان‌های آمریکایی»، «اقدام کاخ سفید و وزیر دفاع اسرائیل برای مقابله با ایران»، «دیدار فرماندهان سپاه برای دیدار با امام خمینی(ره) در قم»، «اعلام طرح امام خمینی(ره) در تشکیل ارتش بیست میلیونی»، «اعلام سپاه به مردم جهت آموزش نظامی و ثبت نام مردم در مساجد» و... اشاره کرد.

برنامه «پیوست» با مروری بر وقایع تاریخی کشورمان قصد دارد به آگاهی بیشتر مردم با تاریخ کشورمان بپردازد. این برنامه کاری از گروه اجتماعی اقتصادی شبکه دو به تهیه‌کنندگی محمد بنکدار، کارگردانی آرمان حیدری، گویندگی محسن بهرامی و نویسندگی لطیفه سادات مرتضوی و مجتبی منافی است که در مناسبتهای خاص تاریخی و در فواصل برنامه‌ها از شبکه دو پخش می‌شود.

ماجرای شکل‌گیری «خشم دیجیتال» در «ضد»

«خشم دیجیتال» عنوان پنجمین قسمت از فصل سوم مجموعه مستند «ضد»، به کارگردانی و تهیه‌کنندگی محسن کریمیان است دوشنبه- ششم آذرماه- ساعت ۲۳:۲۰ میزبان مخاطبان خود در شبکه دو سیما می‌شود.

زیست مجازی تغییرات بسیار عمیقی را در سبک زندگی ما انسان‌ها ایجاد کرده است اما شاید یکی از عجیب‌ترین این تاثیرات، تغییر در شیوه ابراز خشم ما باشد. به طوری که موجب شده بی‌پروایی در ابراز خشم مجازی به دنیای واقعی هم راه پیدا کند.

«کوی محبت» تا «چند روایت معتبر» در تلویزیون

فصل سوم «ضد»، محصول مرکز مستند سوره، که در ۲۰ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای تولید شده است، تلاش دارد از تسلط زیست مجازی بر زندگی انسان‌ها بگوید.

مجموعه مستند «ضد» دوشنبه شب‌ها ساعت ۲۳:۲۰ از شبکه دو سیما و پنجشنبه‌شب‌ها حوالی ساعت ۲۲ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

«چند روایت معتبر» از مادران وطن

جدیدترین قسمت فصل سوم «چند روایت معتبر» با موضوع «مادران وطن» یکشنبه- پنجم آذرماه- ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه دو پخش خواهد شد.

فصل سوم این برنامه با محوریت پرداختن به چالش‌های اجتماعی، سعی دارد از مشاغل و افرادی که کمتر دیده شده و مورد توجه قرار گرفته‌اند، صحبت کند. به همین منظور جدیدترین قسمت این برنامه به مادران شهدایی می‌پردازد که فرزندان آنها به نوعی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. این مادران خاطرات فرزندان شهیدشان را قبل و بعد از شهادت روایت خواهند کرد.

برنامه «چند روایت معتبر» کاری از گروه اجتماعی اقتصادی شبکه دو به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدهادی خفاجی است.

«کوی محبت» تا «چند روایت معتبر» در تلویزیون

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha