۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۰۹
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85303512
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ثبت جهانی کاروانسراهای ایران تمبر می‌شود

۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۰۹
کد خبر: 85303512
ثبت جهانی کاروانسراهای ایران تمبر می‌شود

قزوین - ایرنا - دبیر دومین جشنواره ملی تولیدات چندرسانه‌ای میراث فرهنگی گفت: تمبر رویداد ثبت جهانی کاروانسراهای ایران با تصویر کاروانسرای سعدالسلطنه قزوین چاپ و منتشر می‌شود.

علیرضا تابش روز یکشنبه در نشست دومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی در قزوین ضمن بیان این خبر، تاکید کرد: تمبر این ثبت جهانی منقوش به تصویر کاروانسرای سعدالسلطنه قزوین بوده و تا پایان جشنواره رونمایی می‌شود.

وی اضافه کرد: سعدالسلطنه قزوین بزرگترین کاروانسرای درون شهری ایران است که تصویر آن برروی تمبر موجب رونق گردشگری این شهر شده و می‌تواند این اثر فاخر تاریخی را نیز به سمع و نظر جهانیان برساند.

تابش تصریح کرد: پرونده کاروانسراهای ایران مشتمل بر ۵۴ کاروانسرا در ۲۴ استان تهیه و تدوین شده و در شهریور ماه سال جاری به ثبت جهانی رسید.

علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی،‌ گردشگری و صنایع دستی قزوین نیز در این نشست اظهار کرد: وجود این تمبر و استفاده از آن در فرآیند پست یکی از افتخارات میراث فرهنگی در سطح ملی و بین المللی خواهد بود.

گفتنی است، کاروانسرای سعدالسلطنه در قزوین متعلق به دوره قاجاریه است که به عنوان مرکز تجاری و بخشی از بازار قزوین محسوب می‌شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha