فیلم | سپاه در دفاع از ملت‌های مظلوم پیشرو و پیش‌قدم است

کرمانشاه – ایرنا- جانشین فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: سپاه برای دفاع از انقلاب اسلامی، ملت ایران و ملت‌های مظلوم و تحت ستم پیشرو و پیش‌قدم است و در این مسیر بندگان خالصی در درون این ‌مجموعه تربیت شدند.

به گزارش ایرنا، «نوروز اکبری» عصر یکشنبه در هفتمین جشنواره مالک اشتر بسیج کنگاور که در سرسرای یادگار امام این شهرستان برگزار شد، ضمن تبریک هفته بسیج اظهار امیدواری کرد که هفته بسیج شروع در میدان بودن آحاد مردم با تفکرات بسیجی و انقلابی باشد.

جانشین فرمانده سپاه استان کرمانشاه در ستاد تخصصی اقشار بسیج با اشاره به شعار جشنواره مالک اشتر، تاکید کرد: شعار جشنواره «رشد، تولید، قدرت» در نظر گرفته شده است زیرا رشد و بالندگی تولید به وجود می‌آورد و تولید سبب قدرت می‌شود.

وی با اشاره با نام سپاه انقلاب اسلامی، انقلاب اسلامی را به وسعت کل دنیا دانست و ابراز کرد: در هر کجای جهان هستی که مظلومی وجود داشته باشد به حوزه سپاه مرتبط است و وظیفه سپاه دفاع از همه مظلومان است.

اکبری با اشاره به اینکه بسیج در سال ۵۸ تشکیل شد و جنگ تحمیلی در سال ۵۹ آغاز گردید، تصریح کرد: بسیج صرفا مربوط به حوزه نظامی نیست و در ابتدا نیز هدف از تشکیل بسیج صرفا فعالیت در حوزه نظامی نبوده بلکه وظیفه بسیج نیز این است که مردم و مسئولان پای انقلاب بمانند.

فیلم | سپاه در دفاع از ملت‌های مظلوم پیشرو و پیش‌قدم است

بسیج امتحانش را در همه عرصه‌ها پس داده است

فرمانده سپاه ناحیه کنگاور هم در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار انقلاب اسلامی و شهدای دفاع مقدس و شهدای محور مقاومت و تبریک هفته بسیج به تمامی بسیجیان، اظهار کرد: جشنواره مالک اشتر یک جشنواره در رده‌های سپاه است که هرسال برای تقدیر از زحمات بسیجیان برگزار می‌شود.

سرهنگ پاسدار «علی‌اصغر اله‌دانه» با تاکید بر اینکه همه در بسیج نمونه اند، افزود: بسیجی باید در وسط میدان باشد تا فضیلت‌های این نظام زنده بماند.

او این شهرستان را یک شهرستان خاص عنوان کرد و گفت: کنگاور به شهر تدین و تمدن شهرت دارد و ۴۲۰ شهید دفاع مقدس و سه شهید مدافع حرم و هفت هزار و ۵۰۰ رزمنده از افتخارات آن در آبیاری درخت انقلاب بوده است.

اله‌دانه با اشاره به حدیثی که می‌فرماید «مالک برای علی مانند علی برای پیامبر است»، تصریح کرد: هدف از جشنواره مالک اشتر نیز تقدیر از زحمات مالک گونه بسیجیان است و امروز همه ما مالک هستیم و وظیفه داریم در دنیایی پر از چالش به ولی خدا خدمت کنیم.

فیلم | سپاه در دفاع از ملت‌های مظلوم پیشرو و پیش‌قدم است


وی از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان مالک اشتر سپاه حضرت سید علی تعبیر کرد و ادامه داد: حاج قاسم نیز با رشادت‌هایش چون مالک اشتر در رکاب رهبر و نظام خدمت کرد و چون مولایش ابوالفضل العباس ارباً اربا شد.

فرمانده سپاه ناحیه کنگاور با بیان اینکه جشنواره مالک برای معرفی رده‌های موفق برگزار می‌شود، اذعان کرد: بسیجیان تربیت یافتگان مکتب اسلام‌اند و ما سند افتخارمان را از رهبر گرفته‌ایم که فرمودند: «بسیج امتحانش را در همه عرصه‌ها پس داده است».

محمد رستگارنیا، دبیر جشنواره نیز در ادامه این مراسم به ارائه گزارش جشنواره مالک اشترسال۱۴۰۱ پرداخت و گفت: تیم‌های متعدد ارزیاب در سطح ناحیه ۵۵۵ رده را مورد ارزیابی قرار داده‌اند که طبق دستورالعمل این جشنواره ۳۲ رده مورد تقدیر قرار گرفت.

شهرستان کنگاور در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha