حفظ استعدادهای شمشیربازی خراسان‌شمالی کار دشواری است

بجنورد- ایرنا- سرپرست هیات شمشیربازی خراسان شمالی گفت: مربیان استعدادیاب هرساله در مدارس نفرات خوبی را جذب می کنند اما چون تجهیزات این رشته ورزشی بسیار گران شده، حفظ این استعدادها کار بسیار مشکلی است.

حمید مهنانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بسیاری از تجهیزات رشته شمشیربازی وارداتی است و ورزشکاران توان تامین این تجهیزات ورزشی را ندارد.

وی افزود: ورزشکاران این رشته ورزشی برخی تجهیزات شمشیربازی همچون لباس را تعمیر و استفاده می کنند.

به گفته مهنانی؛ تهیه یک لنگه دستکش شمشیربازی برای ورزشکار بیش از ۱۰ میلیون ریال هزینه دارد.

سرپرست هیات شمشیربازی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این رشته ورزشی جزو رشته های خاص است که بی تردید جذب حامی مالی موجب توسعه شمشیربازی استان خواهد شد و از این طریق می توان در رقابت های کشوری افتخارآفرینی کنیم.

وی تصریح کرد: گرچه بر روی استعدادیابی در این رشته ورزشی تمرکز کرده ایم اما بعد از شناسایی نفرات خوب به دلیل گرانی تجهیزات، نگه داشتن این افراد در این رشته ورزشی کار بسیار دشواری است.

وی با اشاره به فعالیت ۴۰ ورزشکار آقا و خانم به صورت حرفه ای در رشته شمشیربازی خراسان شمالی گفت: مشکلی از لحاظ فضای تمرینات ورزشی نداریم و در مجموعه ورزشی «شهید علیدخت» مکان خوبی برای فعالیت در این رشته در نظر گرفته شده است.

اینک حدود ۳۰ هزار ورزشکار بیمه شده در خراسان شمالی وجود دارد که از این تعداد پنج هزار و ۷۳۴ نفر خانم و مابقی آقا هستند.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی دارای ۵۰ هیات ورزشی فعال است و ۲۲۱ فضای ورزشی برای ورزشکاران در این استان شمال شرق کشور وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha