مدیرعامل آب و فاضلاب اردبیل: چاره‌ای جز تولید و ذخیره‌سازی آب نداریم

اردبیل-ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: با وجود همکاری مشترکان در زمینه مصرف بهینه آب، همچنان از تغییر رفتار مطلوب و مورد انتظار فاصله داریم و در این شرایط چاره‌ای جز تولید و ذخیره‌سازی آب وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، رزمایش دفاع از مقر در راستای اصول پدافند غیرعامل و با هدف تمرین آمادگی نیروهای شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل برای مقابله با هر گونه خرابکاری احتمالی دشمن در تاسیسات و زیرساخت‌های این شرکت برگزار شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل روز دوشنبه در جریان برگزاری رزمایش سراسری دفاع از مقر در تصفیه‌خانه آب اردبیل اظهار کرد: این رزمایش با رویکرد پدافند غیرعامل در بزرگترین مرکز تصفیه‌خانه آب این استان با مشارکت نیروی انتظامی، فرمانداری نیز، جمعیت هلال احمر و دستگاه‌های مرتبط دیگر برگزار می‌شود و نیروهای خدوم شرکت آب و فاضلاب، با شناسایی تهدیدات عوامل خرابکار فرضی، با هر گونه اقدام آنها مقابله کردند.

علیرضا نعمت‌سلطانی با اشاره به فعالیت و تلاش شبانه‌روزی کارکنان شرکت آب و فاضلاب گفت: دستگاه‌های اداری مختلفی در حین بروز بلایای طبیعی وارد عمل می‌شوند در این شرایط هماهنگی و سرعت عمل و دقت کار در مدیریت بحران اهمیت بسیاری دارد.

وی ادامه داد: این رزمایش به مناسبت تقارن با ایام شهادت حضرت زهرا (س) با رمز "یا فاطمه" برگزار شد و کارکنان حوزه‌های فنی و مهندسی، حراست، حفاظت فیزیکی و کارکنان، بسیج و روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل آمادگی و توان پیشگیری و مقابله خود را در این رزمایش به نمایش گذاشتند.

مدیرعامل آب و فاضلاب اردبیل: چاره‌ای جز تولید و ذخیره‌سازی آب نداریم
تجلیل از برگزارکنندگان رزمایش دفاع از مقر شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل با بیان اینکه تصفیه‌خانه آب شهر اردبیل علاوه بر این شهر، آب ۶۰ روستا را نیز با یک و نیم لیتر خروجی تامین می‌کند، خاطرنشان کرد: کارکنان شرکت آب و فاضلاب فقط به رزمایش‌ها اکتفا نمی‌کنند و به صورت مستمر از تاسیسات آب و فاضلاب حفاظت می‌کنند.

نعمت‌سلطانی به قهر طبیعت و کمبود بارش‌ها اشاره کرد و گفت: متاسفانه شرایط اقلیمی جهان و منطقه، وضعیتی را فراهم کرده که کمبود آب در استان اردبیل بسیار جدی است. در عین حال به بارش‌ها در ماه‌های باقیمانده از سال و همچنین بارش‌های فصل بهار آینده امیدوار هستیم.

وی با بیان اینکه آب ارزان است، تاکید کرد: در حوزه ترویج الگو و فرهنگ مصرف بهینه، هر چند مردم و مشترکان همکاری می‌کنند اما تغییر رفتار مطلوب و مورد انتظار مشاهده نمی‌شود و چاره‌ای جز تولید و ذخیره‌سازی آب نداریم و در این حوزه نیز، بارش‌ها ناچیز است.

در این رزمایش که به لحاظ نزدیکی تصفیه‌خانه آب شهر اردبیل به نیر، اعضای شورای تامین این شهرستان نیز حضور داشتند ، علیرضا حسینی فرماندار نیر هم با قدردانی از شرکت آب و فاضلاب به علت رسیدگی به مشکلات آب و فاضلاب و اجرای طرح‌های مختلف در این شهرستان، پیشنهاد کرد رزمایش بعدی با محوریت آب و فاضلاب شهرستان نیر برگزار شود.

در پایان این رزمایش با اهدای لوح تقدیر از شرکت کنندگان و مجریان این مانور تجلیل به عمل آمد.

به گزارش ایرنا ۳۰ شهر و ۹۹۱ روستای استان اردبیل زیرپوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل قرار دارد و بخش اعظم جمعیت شهری و روستایی استان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha