جهاد اسلامی فلسطین: برای همه احتمالات آماده‌ایم/ تحویل اسرا از دل غزه پیامی قوی بود

تهران - ایرنا - سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در چهارمین و آخرین روز از آتش موقت در غزه تاکید کرد: مقاومت برای همه احتمالات آماده است و در میدان حضور دارد.

به گزارش ایرنا، «مصعب البریم» سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز در گفت و گو با شبکه فلسطین الیوم این مطلب را در پاسخ به سوالی درباره اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی برای از سرگیری حملات وحشیانه علیه ساکنان غزه پس از پایان مهلت تعیین شده برای آتش بس بیان کرد.

وی اظهار داشت: در جنگ اخیر، رژیم اشغالگر اسرائیل مردم فلسطین را در همه مناطق اعم از بازداشتگاه ها و در غزه و کرانه باختری هدف قرار داد.

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در عین حال تاکید کرد که رژیم اشغالگر صهیونیستی در میدان نبرد در جنگ عیله مقاومت نتوانست هیچ دستاورد واقعی را به دست آورد.

البریم درباره مذاکرات گروه های مقاومت فلسطینی با رژیم صهیونیستی از طریق میانجی ها گفت: مذاکرات ادامه دارد و این مذاکرات، جنگی است که شدت آن از جنگ میدانی کمتر نیست.

وی با اشاره به موارد نقض آتش بس از سوی رژیم صهیونیستی گفت: میانجی‌ ها در جریان هر یک از موارد نقض آتش بس از سوی رژیم صهیونیستی قرار گرفتند و در این پیوند، مقاومت اقداماتی اعلام‌شده و اعلام‌نشده انجام داد.

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی با اشاره به سومین مرحله از تبادل اسرا بین مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی در شب گذشته گفت: مقاومت با تحویل اسرای صهیونیست از دل شهر غزه به رژیم صهیونیستی تاکید کرد که همچنان فرماندهی نبرد با این رژیم را در شمال نوار غزه به دست دارد.

درحالی که رژیم صهیونیستی ادعا می کرد به طور کامل بر شهر غزه مسلط شده است، اسیران این رژیم شب گذشته در مرکز شهر غزه به صلیب سرخ تحویل داده شد، صدها عضو گردان های عزالدین القسام در این منطقه حضور داشتند و صدها نفر نیز از ساکنان غزه در حمایت از مقاومت شعار دادند.

اسیران رژیم صهیونیستی در سومین مرحله از تبادل، برخلاف دو مرحله پیشین، نه تنها در گذرگاه رفح تحویل داده نشدند، بلکه در اقدامی معنادار در مرکز غزه تحویل و توسط صلیب سرخ به شمال نوار غزه منتقل شدند.

«عامر السبایله» تحلیلگر استراتژیک و استاد علوم سیاسی در این باره گفت: حماس با این کار خود و ارسال پیام می خواست، بحرانی را در میان صهیونیست های ساکن در سرزمین های اشغالی ایجاد و بحران سیاسی موجود را عمیق تر کند.

السبایله در گفت وگو با «العربی ۲۱» افزود: حماس می خواست ثابت کند که همه اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره شمال غزه دروغ است و تسط کامل اشغالگران بر این منطقه یک اقدام تبلیغاتی در طول جنگ علیه غزه بود.

وی اضافه کرد: آنچه در مرکز شهر غزه و نمایش اسیران صهیونیست در این منطقه انجام شد، پاسخی به این پروپاگاندا بود و این موضوع قطعا به تعمیق بحران سیاسی میان صهیونیست ها منجر خواهد شد.

رژیم صهیونیستی پس از ۴۸ روز جنگ در غزه و بمباران مناطق مسکونی، درمانی و آموزشی نوار غزه نتوانست به هیچ یک از اهداف ادعایی خود دست یابد، از این رو روز جمعه آتش‌بس ۴روزه با حماس را با میانجیگری قطر و مصر پذیرفت.

مقاومت فلسطین، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین های اشغالی، در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) گذشته عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد. رژیم صهیونیستی مطابق معمول با قتل عام غیرنظامیان و بمباران مناطق مسکونی به عملیات رزمندگان مقاومت پاسخ داد. این رژیم در نهایت، شکست در عملیات خود برای آزادسازی اسرایش را پذیرفت و تسلیم مقاومت شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha