۹ آذر ۱۴۰۲، ۹:۴۴
کد خبرنگار: 3092
کد خبر: 85305309
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

«بی‌بی فاطمه نیاز مرادی» از کمک به نیازمندان تا شهادت در منا

گرگان- ایرنا- زندگی بانوی شهیده اهل گلستان «بی‌بی فاطمه نیاز مرادی» سرشار از عشق و کمک به نیازمندان به‌ویژه ازدواج جوانان بود که می‌تواند الگوی بسیاری از بانوان و دختران این مرز و بوم باشد.

به گزارش ایرنا، شهیده «بی‌بی فاطمه نیاز مرادی» از بانوان شهیده در گذرگاه ۲۰۴ منا بوده که در ۱۷ خرداد سال ۱۳۳۶ در شهرستان بندرترکمن به دنیا آمد و در آیین رمی جمرات در روز عید قربان منطقه منا شهر مقدس مکه صبح پنجشنبه دوم مهرماه سال ۱۳۹۴ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

فرزند این شهیده به ایرنا گفت: پدرم یکی از فرهنگیان استان گلستان بود که بعد از فوت ایشان مادرم بی‌بی فاطمه پیوسته به نیازمندان کمک می‌کرد.

عبدالمجید کر اظهار داشت: هرسال در عید قربان و پس از انجام این فریضه، مقدار خیلی کمی را برای خود برداشته و بیشتر آن را میان همسایگان تقسیم می‌کردند و چنانچه خانواده‌ای در خرید جهیزیه مشکل داشت از کمک به آنان دریغ نداشت.

وی بیان کرد: یکی از ویژگی‌های شاخص ایشان روزه گرفتن در هر ماه بود که این خصوصیت ایشان در مکه هم حفظ کردند.

وی اظهار داشت: مادرم به اهل‌بیت (س) احترام خاصی می‌گذاشت و در زمان نیاز از امام رضا (ع) یاری خواسته و می‌گفت «یا امام رضا ما را هم بطلب، دعاهای ما را قبول کن».

از مجموع ۴۶۴ جان‌باخته فاجعه منا ۴۹ حاجی آن شامل ۲۳ زن و ۲۶ مرد از اهالی گلستان بودند که شهرستان ۴۱۱ هزارنفری گنبدکاووس با ۳۱ حاجی که همگی از برادران و خواهران ترکمن و اهل سنت بودند، بیشترین آمار شهدای این مصیب غمبار را داشت.

استان گلستان از تنوع قومی؛ مذهبی و نژادی با آداب و فرهنگ‌های گوناگون برخوردار است ولی همه آن‌ها به سرزمین خود عشق می‌ورزند و در اعتلای وطن هم‌نظرند که جلوه گری آن در هشت سال دفاع مقدس به‌خوبی نمایان است.

استان گلستان یک‌میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف دارد که به‌صورت مسالمت‌آمیز در کنار هم زندگی می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha