مسکو: غرب لفاظی اسرائیل درباره سلاح هسته‌ای را نادیده می‌گیرد

تهران- ایرنا- وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که غرب با استانداردهای دوگانه خود لفاظی‌های رژیم صهیونیستی را درباره تسلیحات هسته‌ای نادیده می‌گیرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز سه‌شنبه گفت که غرب به دلیل سیاست استانداردهای دوگانه خود، سخنان مقام‌های اسرائیلی درباره تسلیحات هسته‌ای را نادیده می‌گیرد.

زاخارووا در پاسخ به سوال شبکه آر.تی درباره اینکه چرا غرب اظهارات سیاستمداران رژیم صهیونیستی درمورد سلاح‌های هسته‌ای را نادیده می‌گیرد، تاکید کرد: غرب سیاست استانداردهای دوگانه را دنبال می‌کند، ما فقط امروز موضع آنها را به شما یادآوری می‌کنیم.

وی در این خصوص ادامه داد: آنها اقدامات تروریستی در خاک کشورهای خاورمیانه را محکوم و رد می‌کنند و به هر طریق ممکن تلاش می‌کنند آنها را غیرقانونی اعلام نمایند، در حالی که دقیقاً همان حملات تروریستی توسط رژیم کی‌یف در شهرهای روسیه را نمی بینند. اگر فکر می‌کنید که این فقط مشکل دولت فعلی ایالات متحده است، اینطور نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت، اظهارات جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در مورد راه حل دو دولتی برای حل مناقشه فلسطین و اسرائیل باید با اقدامات ملموس آمریکا همراه شود، اما این موضوع رعایت نمی شود.
وی یادآور شد که رویکرد دو دولتی در اسناد حقوقی بین‌المللی گنجانده شده است و بنابراین "امتناع از این فرمول حتی برای روسای جمهور آمریکا نیز چالش برانگیز خواهد بود ".
این دیپلمات روسیه در مورد بحران اوکراین نیز گفت که غرب در بهار ۲۰۲۲ کی‌یف را از مذاکره با روسیه منع کرد، زیرا غرب نیاز به صلح نداشت.
شایان ذکر است که مسکو بارها اعلام کرده است که برای مذاکره آماده است، اما کی‌یف در سطح قانونگذاری آنها را ممنوع کرده است. ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین پیشتر در نشست گروه ۲۰ گفته بود که "مینسک-۳ وجود نخواهد داشت."

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha