۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۷
کد خبر: 85305708
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

شناسایی سومین بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو در فسا استان فارس

شیراز-ایرنا- متخصص بیماری های عفونی در دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: سومین بیمار مبتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو سال جاری در شهرستان فسا شناسایی و درمان شد.

زهرا منتصری روز سه شنبه در این باره به ایرنا گفت: این بیمار با سابقه تماس با دام و علائم تب و لرز، سردرد ، تهوع، درد عضلات، درد شکم، کبودی پوست به علت خون مردگی، وجود خون در مدفوع، کاهش پلاکت و گلبول های سفید خون در بیمارستان ولیعصر(عج) بستری شده و درمان اختصاصی بیمار با معاینه و مشکوک شدن به بیماری تب کریمه کنگو شروع شد.

وی ادامه داد: پس از تایید قطعی بیماری توسط انستیتو پاستور تهران ، درمان اختصاصی بیمار ادامه یافت و بیمار پس از ۱۰ روز بهبود یافته و ترخیص شد.

این متخصص بیماری های عفونی اضافه کرد: با توجه به انتقال بیماری از دام به انسان ، سابقه تماس بیمار با دام درتشخیص بیماری توسط پزشک اهمیت بسزایی دارد.

وی افزود: این بیماری در دام بدون علامت اما در انسان می تواند حاد و کشنده باشد اما با رعایت یک سری نکات به ویژه در فصول معتدل و گرم سال قابل پیشگیری است.

منتصری گفت: نگهداری گوشت حداقل به مدت ۲۴ ساعت در یخچال در دمای ۴ درجه سانتی گراد باعث از بین رفتن ویروس می شود.

وی در پایان گفت: این سومین بیمار مبتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در سال جاری می باشد که با تشخیص بموقع کادر درمان، تحت مراقبت و درمان دارویی قرار گرفت و پس از طی دوره درمان از بیمارستان ترخیص شد.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰ کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha