دلیل اصلی افزایش ترافیک در زمان بارندگی از نگاه معاون شهردار تهران

تهران بزرگ - ایرنا - معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران علت اصلی افزایش ترافیک در زمان‌های بارندگی را افزایش استفاده از خودروهای شخصی و لغزندگی معابر اعلام کرد.

حسین نظری روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در زمان بارندگی با توجه به لغزندگی معابر و کاهش دید سرعت تردد خودروها کاهش پیدا می‌کند و به نوعی رفتار ترافیکی شهروندان نیز تغییر خواهد کرد.

وی افزود: در زمان بارندگی بسیاری از شهروندانی که با حمل و نقل عمومی به محل کار و تحصیل می‌رفتند ترجیح می‌دهند با وسایل شخصی تردد کنند که همین عامل منجر به افزایش ۲۰ درصدی ترافیک در زمان بارندگی می‌شود.

معاون شهردار تهران ادامه داد: در چنین شرایطی اگر خودرویی نیز در معابر دچار نقص شود و یا تصادفی ایجاد شود این حجم از ترافیک بیشتر می‌شود و در شرایط عادی نیز در برخی مواقع بدلیل نقص فنی خودرو و یا تصادف شاهد ترافیک سنگینی در معابر می‌شویم.

دلیل اصلی افزایش ترافیک در زمان بارندگی از نگاه معاون شهردار تهران

نظری با بیان اینکه نیروهای شهرداری تهران به همراه پلیس در کنار مردم هستند، گفت: از شهروندان می خواهیم در زمان بارندگی کمتر از وسایل شخصی استفاده کنند و به هنگام بارندگی به ویژه برف تا حد امکان در محلی که هستند حضور داشته باشند و از ترددهای غیر ضروری خودداری کنند تا نیروهای پلیس و شهرداری بتوانند اقدامات لازم برای رفع مشکلات ترافیکی را انجام دهند.

معاون شهردار تهران یادآور شد: نیروهای خدمات شهری نیز در مناطق ۲۲ گانه در ستادهای برف روب حضور دارند و به اندازه کافی نیز شن و نمک به مناطق تحویل داده شده و از خدا می‌خواهیم بارش برف و باران را بیشتر کند چرا که شهرداری آماده خدمتگزاری به شهروندان است و با تمام ظرفیت و امکانات آماده فصل بارندگی هستیم.

به گزارش ایرنا، موضوع ترافیک به هنگام بارندگی یکی از مشکلات ترافیکی پایتخت است که با کوچکترین بارشی معابر تهران قفل می‌شود که ضروری است شهروندان در این شرایط کمتر از وسایل شخصی استفاده کنند و تا حد امکان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha