عضو مجلس نمایندگان آمریکا خواستار آزادی اسرای فلسطینی شد

تهران- ایرنا- «رشیده طلیب» عضو مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای خواستار آزادی اسرای فلسطینی بی‌گناهی شد که بی‌هیچ جرمی در زندان‌های رژیم اسرائیل به اسارت گرفته شده‌اند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه خبری هیل، این عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از رژیم صهیونیستی خواست تا در مقابل آزادی اسرای اسرائیلی، تمامی اسرای فلسطینی را که بدون هیچ اتهامی در زندان های اسرائیل نگهداری می شوند، آزاد کند.

طلیب در بیانیه ای گفت: «تمامی غیرنظامیان بی‌گناه باید بدون در نظر گرفتن دین و مذهب و قومیت شان آزاد شوند و به خانه هایشان بازگردند. من همچنان خواستار آزادی همه گروگان‌ها و فلسطینیان بی‌گناهی هستم که توسط اسرائیل خودسرانه و بدون اتهام یا محاکمه بازداشت شده‌اند.»

آزادی اسرای اسرائیلی توسط حماس دیروز سه‌شنبه پس از توافق دو طرف بر سر تمدید دو روزه آتش بس ادامه یافت. این اقدام منجر به آزادی ۶۰ اسیر اسرائیلی، ده ها اسیر با ملیت های دیگر و نزدیک به ۱۸۰ اسیر فلسطینی زندانی در اسرائیل شده است.

گفته می شود از ۱۸۰ فلسطینی آزاد شده، نزدیک به ۴۵ نفر آنها زن و بقیه گروه هایی از کودکان و نوجوانان بودند.

گروه اسرائیلی «بتسلیم» در گزارشی اعلام کرده است که تا ماه اوت (مرداد) نزدیک به ۵ هزار و ۷۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل بسر می برند که بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر از آنها بی هیچ جرمی زندانی هستند.

طلیب در بخش دیگری از بیانیه خود خاطرنشان کرده است: سالانه به طور متوسط ۵۰۰ تا ۷۰۰ کودک توسط نیروهای اسرائیلی بازداشت می شوند. وی در این اظهارات بدرفتاری با کودکان را در اسرائیل گسترده و سیستماتیک دانست.

نهادهای حقوق بشری تاکنون بارها تصاویری از آزار و اذیت فلسطینیان در بند اسرائیل منتشر کرده اند. خیریه "صندوق نجات کودکان" به تازگی در گزارشی اعلام کرد که ۸۶ درصد از کودکان فلسطینی که در زندان‌های اسرائیل نگهداری می‌شوند مورد آزار جسمی و ۶۹ درصد مورد بازرسی اجباری قرار گرفته‌اند.

این خیریه انگلیسی خاطرنشان کرده است: اکثر کودکان هنگام دستگیری مورد ضرب و شتم قرار گرفته و در مکان‌های نامعلوم مورد بازجویی قرار می‌گیرند و بیشتر اوقات از دسترسی به غذا، آب و مشاوره حقوقی محروم هستند.

این سازمان‌ همچنین تاکید کرده است که ۶۰ درصد کودکان زندانی فلسطینی در سلول های انفرادی نگهداری می شدند.

براساس تحقیقات صندوق نجات کودکان، از زمان آغاز جنگ اسرائیل و حماس ۱۴۵ کودک فلسطینی توسط نیروهای اسرائیلی دستگیر شده اند.

طلیب در بیانیه خود خطاب به سایر اعضای مجلس نمایندگان گفت: «من از آزادی غیرنظامیان اسرائیلی حمایت می‌کنم و از همکارانم می‌خواهم که در مورد غیرنظامیان فلسطینی که بدون اتهام یا محاکمه توسط نیروهای اسرائیلی بازداشت شده‌اند، همین‌طور مطالبه کنند». وی تاکید کرد: «کوتاهی نمایندگان در انجام اینکار نشانگر خودداری آنها از پذیرفتن فلسطینیان به عنوان انسان است که مستحق همان حقوق، آزادی و کرامت انسانی هستند».

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha