حلقه فرشته‌ها به دور پدر؛ بازخوانی ایرنا از یک دیدار شیرین+ فیلم

کرمان- ایرنا- کرمانی ها هشتم آذر امسال همچون جمع چندین هزار نفری بسیجیان در سراسر کشور در حسینیه ثارالله این شهر جمع شده بودند تا از بستر فضای اینترنت و مانیتوری که روبه‌رویشان گسترده شده بود پای صحبت‌های رهبر معظم انقلاب بنشینند و دیداری شیرینی برایشان رقم بخورد.

به گزارش ایرنا، پاییز که می‌شود، در نخستین روزهای آذر هرسال بسیجیان سراسر کشور به مناسبت هفته بسیج شنونده سخنان رهبر معظم انقلاب در اجتماعی چند هزار نفری می شوند اجتماعی که اصل و مرکز آن در حسینیه امام خمینی(ره) در قلب پایتخت ایران و با حضور نمایندگان اقشار بسیج مردمی و نخبگان این عرصه است.

کرمانی ها هشتم آذر امسال همچون جمع چندین هزار نفری بسیجیان در سراسر کشور در مراکزی مانند مصلاها و حسینیه‌های مراکز ۳۱ شهر ایران جمع شده بودند تا از بستر فضای اینترنت و مانیتوری که بر روبه رویشان گسترده شده بود پای صحبت های ولی امر مسلمانان بنشینند.

گردهمایی بسیجیان کرمان هم امسال مانند سال‌های گذشته در حسینیه ثارالله برگزار می‌شد، حسینیه‌ نام آشنای این شهر مرکز رویدادهای انقلابی کرمانی هاست و رفت و آمد انسان‌های تاریخ‌ساز بزرگی چون شهید سلیمانی که بارها در حافظه تاریخی آن ثبت شده‌ است.

از جایگاه سخنرانی و مانیتور بزرگی که بروی آن جا خوش کرده تا در چوبی ورودی مصلا، صندلی های پلاستیکی آبی رنگ در ردیف منظم و کنار هم چیده شده‌اند؛ سمت راست فضای حسینیه آقایان و سمت چپ خانم‌ها صندلی ها را پُر می‌کنند، مشخص می شود این برنامه رنگ و بوی دولتی ندارد همه هستند نه فقط قشری خاص در سنی مشخص، از صدرای هفت ساله بازیگوش که مدام در بین صندلی ها می چرخد و نامش را با خنده از من مخفی می کند تا مادرش که می گوید صدرا را با خودم آوردم که رهبرش را ببینید تا خانم سلطانی، بسیجی پیشکسوتی که چین های صورتش نشانه این است که سردی و گرمی روزگار زیاد کشیده اما همه ساله محبت رهبرش و بسیجیانی که او با ذوق به چهره‌شان می نگرد او و زانوهای خسته‌اش را به این حسینیه می کشاند.

تا شروع مراسم و خواندن قرآن و ایستادن به احترام سرود جمهوری اسلامی هنوز چند دقیقه‌ای باقی بود، این را مجری برنامه گفت و با صدای مرحبا، لشکر حزب الله، مرحبا، جَیشِ رسولُ الله، تصاویر کودکان غزه و جنایت های بی امان این روزها بروی مانیتور نقش بست تا اندکی همهمه حاضران را سرد کند و چشممان را به بنرهای اطراف جایگاه بدوزد که از طوفان الاقصی و حرکت مقاومت غزه در آن ها گفته شده بود.

حلقه فرشته‌ها به دور پدر؛ بازخوانی ایرنا از یک دیدار شیرین+ فیلم

قاری سوره قرآن را که خواند و سرود جمهوری اسلامی که طنین انداز شد، همه ایستادیم دیگر جایی برای نشستن نبود، صندلی‌های آبی رنگ حسینیه مملو از زنان و مردانی شده بود که خیلی هایشان یا سربند یا زهرا و یوم الانتقام بر سر داشتند یا چفیه معروف حماسی‌ها را بر گردن آویخته بودند.

خیلی نگذشت که مجری برنامه هدف از این گردهمایی را شنیدن سخنان رهبر معظم انقلاب در این اجتماع چند هزار نفری عنوان کرد و گفت: خیلی وقت حاضران را نمی گیرد چون طبق برنامه کشوری زمان زیادی برای سخنرانی آقا باقی نمانده و از سرهنگ ناصر بهروز جانشین سپاه ثارالله استان کرمان خواست چند کلمه‌ای برای مردم صحبت کند.

جانشین سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این گردهمایی گفت: بسیج ویژگی های خاص دارد، شناسنامه بسیج بزرگان بسیج هستند و اعتبار همه ما به عملکرد کسانی است که این سازمان را بنا نهاد نهادند.

وی ادامه داد: سال‌های سال، خیر و برکت بسیج را می‌بینیم و بسیج یک برکت الهی است؛ یکی از برکات بسیج حضور این نیروها در دفاع مقدس و در تمام صحنه‌های سخت است.

سرهنگ بهروز بیان کرد: تربیت انسان‌های تاریخ ساز و کم نظیر از ویژگی‌های بسیج است و بسیج توانست این تفکر را در سایر ملت‌ها به منصه ظهور برساند.

وی گفت: مقاومت مردم غزه برگرفته از تفکر بسیج است، امروز حفظ و انتقال تفکر بسیجی بزرگترین ماموریت همه ماست.

بالاترین ماموریت بسیج در کنار مردم بودن است

جانشین سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: بالاترین ماموریت بسیج در کنار مردم بودن است، زیرا سرمایه و قدرتی بالاتر از مردم نیست و قدرت بی انتهای این نظام ناشی از اقدامات مردم است.

جانشین سپاه ثارالله استان کرمان که خود را سخنران نمی دانست خیلی زود صحبت هایش را جمع کرد تا دیگر برنامه‌ها هم اجرا شوند و به موقع به پخش سراسری سخنان رهبر معظم انقلاب برسیم. بعد از آن بود که یکی از بسیجیان خوش صدا به دعوت مجری بر روی صحنه آمد به مردم گفت شعری بر روی مانیتور به نمایش در می آید، با هم بخوانیم تا صدای لبیک هایمان به گوش دشمنانی که باید برسد برسد.

"راه ما راه سلیمانی است، غیرت سلمان و ایرانی است، بعد از این طوفان الاقصی، مژده‌های روز بارانی است، با شهیدانیم بر سر پیمان... لبیک یا مهدی لبیک یا زهرا".خواندن این سرود جمعی فضا را احساسی کرد خیلی ها صدایشان بالا بود و خیلی ها هم نجوا می کردند، یکی از عمق وجودش با صدای بلند می خواند و دستانش را مشت می کرد یکی هم آرام در گوشه ای گریه می کرد... .

مداح جوان بسیجی که سبک آهنگران را در اجرایش به نمایش گذاشته بود جمعیت را لشکر صاحب الزمان خطاب کرد که در این برهه و اتفاقات ناگواری که ستمگران بر جهان تحمیل کردند، گوششان به فرمان رهبری است و هر چه فرزند زهرا بگوید می شنوند و عمل می‌کنند.

بعد از هیاهوی لبیک‌ها در سایه اشک‌هایی روضه حضرت زهرا که مداح خواند، نگاه جمعیت حاضر در حسینیه ثارالله به تصویر مانیتور دوخته شد، تصویری که در آن طرف یعنی هزار کیلومتر دورتر در حسینیه امام خمینی(ره)مشتاقان زیادی را نشان می داد که با شعار و شعر اشک به استقبال صحبت‌های رهبری می‌رفتند.

به ناگاه حسینیه ثارالله در سکوت فررو رفت و جز آنچه از مانیتور پخش می شد، چیزی توجه جلب نمی کرد، در میان اشک‌ها و لبخندها همه می شنیدیم سخنان رهبری که می گفت "منطق بسیج مقاوم سازی حداکثر کشور در برابر خطرات است" و "بسیجی با دشمن مخرج مشترک پیدا نمی کند"

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha