۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۷:۲۶
کد خبر: 85306773
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سامانه مردمی سازی نظارت بر بازار استان یزد رونمایی شد + فیلم

یزد -ایرنا- کارگروه تنظیم بازار استان یزد به ریاست مهران فاطمی استاندار برگزار و از سامانه مردمی سازی نظارت بر بازار  استان (سمن) به عنوان طرح ابتکاری برای کنترل بازار رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، استاندار یزد روز چهارشنبه در این نشست ، طراحی سامانه مردمی سازی نظارت بر بازار را اقدامی بسیار ارزشمند بیان کرد و گفت: ارائه این سامانه در سطح ملی برای دستیاران مردمی وزارتخانه ها در دستور کار قرار گیرد تا با توسعه و تکمیل زیرساخت های مربوطه، زمینه های ملی شدن آن فراهم شود.

مهران فاطمی افزود: سامانه مردمی‌سازی نظارت بر بازار با ابتکار یزد و با همکاری بخش خصوصی استان طراحی شده و بر این اساس تمام فروشگاه‌ها صاحب بارکد شده و مشتریان با بارکد خوان تلفن همراه خود، قیمت محصولات فروشگاه را با قیمت‌های مندرج در برنامه مقایسه خواهند کرد.

وی ادامه داد: در صورت وجود اختلاف معنادار بین قیمت‌های فروشگاه و برنامه، اعتراض مشتری به ثبت خواهد رسید و سامانه به صورت هوشمند گزارش ناظر مردمی را به بازرس منطقه ارسال و پس از بازدید میدانی، مستقیماً به سامانه تعزیرات متصل خواهد شد.

استاندار یزد گفت: متناسب با تخلف و گران‌فروشی جرایم بسیار سنگینی در نظر گرفته خواهد شد و در گام اول حداقل ۱۰ برابر قیمت تخلف و در صورت تکرار تا ۴۰ برابر جریمه صادر خواهد شد همچنین در این سامانه همه مردم به عنوان بازرس و ناظر فعالیت می کنند و نظارت مردمی در این بخش محقق می شود.

فاطمی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید ویژه بر نظارت و کنترل دقیق بر قیمت های تمامی کالاهای اساسی و خدمات در استان ، افزود: هیچ عرصه ای نباید از حوزه نفوذ ستاد تنظیم بازار و رصد، پایش و مداخله گری متولیان این امر خارج شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه شاهد کاهش تورم در برخی گروه های کالایی استان بوده‌ایم که نشان دهنده اثرگذاری رصدخانه پایش تورم استان است و هرگونه افزایش قیمت باید کنترل شده و با نظارت مجموعه تنظیم بازار انجام شود.

استاندار یزد گفت: متخلفین بازار باید به صورت ویژه رصد شوند و توزیع عادلانه گوشت های تنظیم بازار در استان و نیز توجه ویژه به اقشار کمتر برخوردار و مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در دستور کار قرار گیرد همچنین مصوبات جلسات ستاد تنظیم بازار استان یزد لازم الاجرا است و در راستای خدمات رسانی بهتر باید شناسایی راهکارهای جدید تامین گوشت قرمز جهت کنترل قیمت آن در دستور کار باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha