۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۳۲
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85306909
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده مجلس: سرانه آموزشی البرز  بسیار پایین است

کرج - ایرنا - نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: استان البرز دارای سرانه آموزشی بسیار پایین با تراکم دانش آموزی بالا است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، " علیرضا عباسی" روز چهارشنبه در بازدید از دبیرستان پسرانه امام حسین (ع) منطقه خرمدشت کمالشهر اظهار کرد: طبق مصوبه مجلس

شورای اسلامی تا پایان برنامه هفتم توسعه ، جمعیت دانش آموز ی کلاس ها پایین تر از ۳۵ نفر باشد.

وی بیان کرد: مشکلات متعددی در حوزه آموزش و پرورش کشور وجود دارد که در مجلس بیشترین وقت مان را به این حوزه اختصاص داده ایم.

نماینده مجلس: سرانه آموزشی البرز  بسیار پایین است

عباسی با اشاره به اینکه در راستای برنامه هفتم چندین نشست با حضور وزیر آموزش و پرورش در خصوص آموزشی کشور برگزار شد، افزود: تصمیم مشترک خوبی در زمینه جذب و تامین معلم، رفع کمبود سرایدار و بودجه های آموزش و پرورش اتخاذ شد، چراکه نیمی از مدارس کشور سرایدار ندارند، بنابراین با سازمان امور استخدامی کشور هماهنگ شد که در سال آینده افرادی را به عنوان سرایدار مدارس در آموزش و پرورش استخدام کند.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس افزود: پیشنهادی مطرح شد که یک درصد به رقم ۹ درصد مالیات ارزش افزوده شود و این یک درصد مالیات ارزش افزوده به حوزه آموزش و پرورش اختصاص پیدا کند، اما به دلیل نگرانی از گرانی ها و افزایش قیمت ها مجلس با این پیشنهاد مخالفت کرد.

وی ادامه داد: به دلیل مشکلات موجود در وزارت آموزش و پرورش و مدارس سراسر کشور و اهمیت موضوع در نهایت در انتهای برنامه هفتم پیشنهاد دیگری مبنی بر اینکه ،

۰.۲ درصد از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده دریافتی حاضر به منظور نوسازی و تجهیز مدارس اختصاص یابد، مطرح شد که در صحن علنی به تصویب نمایندگان رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha