۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۵۱
کد خبرنگار: 811
کد خبر: 85306938
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فعالان رسانه ای یونان از حمایت های آمریکا از اسراییل در جنگ غزه انتقاد کردند

تهران – ایرنا – شماری از اساتید دانشگاه و فعالان فرهنگی و رسانه ای یونان در نشستی با تشریح دیدگاههای خود در خصوص جنگ غزه ؛ از حمایت های آمریکا از رژیم صهیونیستی در کشتار مردم بی دفاع فلسطین انتقاد کردند.

در این نشست که با حضور سفیر و رایزن فرهنگی سفارت ایران در یونان برگزار شد ؛ فعالان رسانه ای یونانی بر ضرورت تببین نقش آمریکا در حمایت از اسراییل و دمیدن واشنگتن بر آتش جنگ در منطقه تاکید کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از رایزنی فرهنگی سفارت کشورمان در یونان ؛ در ابتدای این دیدار « ملک حسین گیوزاد » ضمن تشکر از شرکت کنندگان در این نشست، از فعالیت های ایشان طی یک ماه اخیر در مقابله با فرافکنی رسانه ای رژیم صهیونیستی در جامعه یونان تقدیر و نقش رسانه ها و افراد مستقل را برای روشنگری هرچه بیشتر جامعه یونان که تحت بمباران رسانه ای غلط هستند، بسیار مهم دانست.

« واگلیس پیسیاس » استاد دانشگاه ؛ کنشگر سیاسی ؛ مقاله نویس و تحلیل گر مسائل منطقه غرب آسیا در این نشست گفت : متاسفانه امروز شاهد این موضوع هستیم که بسیاری از دول منطقه در مقابل این جنایات سکوت اختیار کرده و جاه طلبی را بر حمایت از کشور مظلوم فلسطین مقدم می دانند.

وی گفت : قدرت کشورهای غربی به خصوص آمریکا رو به افول است و بسیاری از کشورهای منطقه در بسیاری از موارد با آمریکا ساز مخالف دارند .

فعالان رسانه ای یونان از حمایت های آمریکا از اسراییل در جنگ غزه انتقاد کردند

خانم « لابرینی ثوما » فعال حوزه رسانه، خبرنگار رسانه های پرس پروجکت و کوسمودرومیو، تحلیل گر مسائل منطقه غرب آسیا در این نشست گفت : کشورهای پیرو آمریکا باید متوجه شوند که آمریکا شریک قابل اعتماد و حتی دیگر قوی برای مراقبت از آنها نیست.

برای صهیونیست ها دین و مذهب اهمیتی ندارد فقط طمع به پول و قدرت و حفظ این دولت به هر قیمتی نامشروع هدف آنهاست. طبق اطلاعاتی که به ما رسیده است تا به امروز بیش از 65 خبرنگار که اغلب فلسطینی هستند در این مدت کشته شده اند خبرنگارانی که مستقل هستند و به مانند سایرین پول نمی گیرند تا حقایق را وارونه نمایش دهند.

« یانیس راحیوتیس » حقوق دان ؛ و فعال رسانه ای در حوزه فلسطین در این باره گفت : فراموش نکنید که پایگاه هوایی منطقه الفسینا که امروزه به یکی از پایگاه های اصلی نیروی هوایی آمریکا مبدل شده و بیشتر در خدمت رسانی و پیشتیبانی رژیم صهیونیستی است در دوران دیکتاتوری یونان در جنگ 1973نیز توسط آمریکایی ها اداره و استفاده می شد. از آن سالها تا این اواخر آمریکایی ها در آن حضور فعالی نداشتند تا با روی کار آمدن دولت نئودموکراسی و میچوتاکیس که دوباره این پایگاه با هدف پشتیبانی از اسرائیل به آنها سپرده شد.

« عبدالطیف درویش » استاد دانشگاه، مدرس روابط بین الملل، تحلیل گر و از اعضای اصلی جامعه فلسطینیان یونان خاطر نشان کرد : دیدید که یک کلیسای ارتدکس یونان که تاریخی هم بود توسط صهیونیست ها بمباران و نابود شد، وزارت خارجه یونان طی بیانیه ای این حرکت را محکوم ولی هیچ اشاره ای به عاملان این حرکت نکرد و به نوعی بر این اتفاق سرپوش گذاشت . ما به عنوان جامعه فلسطینیان یونان در این مدت بسیار فعال بودیم و دائما در حال سفر به شهرهای مختلف هستیم تا مردم را آگاه و شبهاتشان را برطرف کنیم و از حقوق ملت خود دفاع کنیم.

« نیکوس کلیچیکاس » استاد تاریخ، مقاله نویس و تحلیل گر مسائل منطقه غرب آسیا گفت: حزب الله بدون اینکه رسما اعلام کند وارد جنگ شده و هر روز مواضع این رژیم را در جنوب لبنان هدف قرار می دهد و آفرین به هوش و مدیریت سید حسن نصرالله . سخنرانی ایشان بسیار هوشمندانه انجام گرفت. امروز محور مقاومت از طرق مختلف به آمریکا و اسرائیل در منطقه حمله می کند . هدف نهایی آمریکا و صهیونیست ها کشاندن پای ایران به طور مستقیم به این معرکه است.

« پانایوتیس پاپامانولاکیس » خبرنگار پرس پروجکت، مقاله نویس و فعال ضد امپریالیسم اینکه عده ای معتقدند که بمباران کور و بدون هدف اسرائیلی ها با کمک آمریکا بدون برنامه است شاید اشتباه باشد، این استراتژی آنها برای نسل کشی و کوچاندن اجباری فلسطینی ها صورت می گیرد.

« کوستاس راپتیس » خبرنگار، فعال رسانه ای، مقاله نویس حوزه بین الملل، تحلیل گر گفت : واقعا قدرت افسانه ای داشتن در این سی و چند روز به چالش کشیده شد و مجبور شدند از آمریکایی ها و سایر کشورهای نزدیک به مانند بریتانیا درخواست کمک کنند. اسرائیل بیش از این که شبیه به دولت باشد، شبیه به یک پایگاه نظامی آمریکایی است. از سراسر دنیا حتی کسانی که شاید ارتباطی با اسرائیل نداشته باشند را به صرف یهودی بودن جمع می کنند در اسرائیل، به آنها امکانات زیاد و شهروندی می دهند تا فقط و فقط در این سرزمین ها دوام بیاورند.

« نیکوس ودوراس » خبرنگار پرس پروجکت، مقاله نویس در این باره گفت : : ما در حوزه خودمان که خبرنگاری است، شاهد هستیم که نسل جدیدی که در دانشکده های مربوطه در حال تربیت شدن هستند، به طور کامل زیر نظر سفارت آمریکا مدیریت و پول پاشی می شوند. این که در نسل جوان شما بتوانید خبرنگار مستقل در یونان پیدا کنید بسیار سخت است. نسلی که در حال تربیت شدن است گرایشات آمریکایی دارد و اصلا برای شما این موضع گیری های رسانه ایی نباید عجیب باشد، زیرا من ندیده به شما می گویم که دسته چک آن ها در سفارت آمریکا در آتن امضا شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha