بورسیه‌کردن دانشجویان به مفاد تفاهم نامه‌های دانشگاه چمران اهواز با صنایع اضافه شد

اهواز - ایرنا - معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: بورسیه‌کردن نیروهای مستعد و دانشجویان از جمله مواردی است که امسال به مفاد تفاهم‌نامه‌های مابین دانشگاه و صنایع اضافه شده است.

به گزارش ایرنا دکتر علیرضا کیاست روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته پژوهش و فناوری در دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: امسال دانشگاه شهید چمران اهواز چندین مورد را به تفاهم‌نامه‌ها اضافه کرده و خواستارعملیاتی شدن آنها شده است.

وی اضافه کرد: گذراندن دوره‌های آموزشی دانشجویان و کارآموزان در صنایع به مفاد تفاهم نامه اضافه شده است.

کیاست ادامه داد: از جمله دیگر موارد این است که به منظور جلوگیری‌کردن از خروج نیروهای مستعد و دانشجویان از استان، برنامه بورسیه کردن آنها پیاده سازی شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به اینکه در حال حاضر با سه صنعت برای بورسیه کردن دانشجویان توافق شده است گفت: بر اساس برنامه وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری، بورسیه کردن باید در دفترچه انتخاب رشته کنکور وارد شود به گونه ای که تعدادی از ظرفیت‌های دانشجویان مشمول این طرح قرار گیرند.

وی اظهار کرد: این اقدام برای ایجاد رقابت، انگیزه و افزایش اشتغال است.

دانشگاه با درب‌های باز ویژه مدارس حاشیه شهر اهواز

کیاست در خصوص برگزاری هفته پژوهش بیان کرد: این هفته با شعار " پژوهش و فناوری ، پیشران رشد و تولید و مهار تورم" از ۱۱ تا ۱۹ آذرماه درتمام استان‌های کشور برگزار می‌شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به تشکیل چهار کمیته برای هفته پژوهش گفت: دانشگاه شهید چمران اهواز به عنوان مسئول کمیته علمی پرونده پژوهشگران و فناوران برتر استان را بررسی می‌کند، جشنواره تجلیل از دانش آموزان و معلمان پژوهشگر به مدیریت آموزش و پرورش استان، نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار به پارک علم و فناوری و دبیر اجرایی نیز به سازمان مدیریت و برنامه ریزی واگذار شده است.

وی اضافه کرد: دانشگاه با درب‌های باز امسال به صورت ویژه برگزار می‌شود به این صورت که دانش‌آموزان مدارس حاشیه شهر اهواز به صورت ویژه روز چهارشنبه هفته آینده مورد دعوت قرار گرفته‌اند که حدود ۵۰۰ نفر داوطلب شرکت در این مراسم هستند.

کیاست توضیح داد: این برنامه برای سایر دانش‌آموزان در روز شنبه با حضور حدود یک هزار نفر داوطلب برای بازدید از چهار دانشکده علوم، دامپزشکی، مهندسی و علوم زمین و موزه علم و طبیعت برگزار می‌شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز اضافه کرد: مکاتباتی با صنایع استان برای درمیان گذاشتن مشکلات خود با پژوهشگران صورت گرفته که سمینارها و وبینارهای نیازسنجی و نیازشناسی در طول هفته پژوهش تعیین شده است.

وی ادامه داد: تا کنون ۷۰ درخواست برای تعامل بین پژوهشگران، فناوران و صنعتگران ارائه شده است.

تعاملات بین الملل محور جدید انتخاب پژوهشگر برتر

کیاست گفت: تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان، برگزاری سمینارها و کارگاه‌های متنوع ، زنگ پژوهش و برگزاری نمایشگاه کتاب از دیگر برنامه های هفته پژوهش محسوب می‌شود.

مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز نیز بیان کرد: امسال محور جدید برای انتخاب پژوهشگران برتر با عنوان برگزیده در زمینه تعاملات بین الملل در نظر گرفته شده که علاوه بر محورهای عادی علوم انسانی، پایه، دامپزشکی، کشاورزی و هنر است.

سید محمد اشرفی افزود: ۳۲ نفراز دانشجویان، اساتید و بازنشستگان برگزیده انتخاب و مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

دبیر اجرایی هفته پژوهش و فناوری نیز اظهار کرد: سمینارهای نیازسنجی و نیازشناسی باعث می‌شود صنایع استان نیازهای خود را احصا کنند.

علیرضا دنه دزفولی ادامه داد: تا کنون صنایع پتروشیمی، فولادی و نیشکری و نفت و گاز و حفاری نیازهای خود را اعلام کرده اند.

وی گفت: امسال سه طرح برتر به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای داوری معرفی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha