۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۲۷
کد خبرنگار: 3118
کد خبر: 85307439
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آغاز طرح توزیع شیر رایگان در مدارس اصفهان

۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۲۷
کد خبر: 85307439
آغاز طرح توزیع  شیر رایگان در  مدارس اصفهان

اصفهان - ایرنا - معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعۀ منابع اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان از آغاز طرح توزیع ۱۱۰ هزار بسته شیر رایگان از ۱۳ آذرماه جاری در مدارس اصفهان خبر داد.

به گزارش ایرنا، سید علی مدینه روز پنجشنبه در نشست توجیهی توزیع شیر دانش‌آموزی اظهار کرد: جلسات متعددی تاکنون در خصوص تولید و توزیع شیر دانش‌آموزی برگزار شده است که آخرین مورد آن با یکی شرکت‌های اصفهان بود و توافقاتی حاصل شد و برنامۀ توزیع شیر در میان دانش‌آموزان طبق آن پیگیری خواهد شد.

وی افزود: تأمین این میزان شیر در توان شرکت‌های لبنی استان نیست، در جلسات برگزار شده با کارگروه شیر استانداری، مقرر شد تا در شروع این طرح، شیر دانش‌آموزی هفته‌ای یک‌بار شیر در مدارس توزیع شود و در ادامه هفته‌ای دو نوبت محقق شود.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعۀ منابع اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: افتتاحیۀ این طرح، در روز دوشنبه ۱۳ آذرماه برگزار خواهد شد و امیدواریم این کار، زمینه‌ساز سلامت و تندرستی دانش‌آموزان در سال‌های آتی شود.

وی ادامه داد: سرانۀ مصرف شیر در کشور ، علی‌رغم وضعیت خوب صنعت دامپروری در کشور، یک‌سوم سرانۀ جهانی است و این امر نیاز به فرهنگ‌سازی و توجه ویژه دارد.

مدینه گفت: توزیع شیر در میان دانش‌آموزان پایه‌های اول تا ششم ابتدایی دو روز در هفته انجام خواهد شد و در مجموع ۴۴۰ هزار دانش‌آموز تحت پوشش این برنامه قرار می‌گیرند که در هر هفته ۸۸۰ هزار بسته شیر ۲۰۰ سی‌سی توزیع می‌شود.

وی بیان داشت: هر روز ۱۱۰ هزار بسته شیر دانش‌آموزی در مدارس مختلف استان اصفهان توزیع خواهد شد که پوشش تمام مناطق و نواحی استان طی ۴ روز، از یکشنبه تا چهارشنبه صورت می‌گیرد.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان آموزش‌های لازم در خصوص توزیع و مصرف صحیح شیر در اختیار مدیران مدارس قرار خواهد گرفت تا این فرایند به بهترین نحو ممکن انجام شود.

استان اصفهان دارای حدود یک میلیون دانش آموز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha