۲  هکتار از حریم رودخانه های ساوه رفع تصرف شد

ساوه - ایرنا - رییس اداره آب منطقه‌ای ساوه گفت: امسال ۲ هکتار از حریم و بستر رودخانه‌های این شهرستان رفع تصرف شد.

مجید امیرحسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امسال ۱۴ پرونده در زمینه تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها در این شهرستان به نتیجه رسیده که در مجموع ۲ هکتار از حریم رودخانه های مزلقان و قره چای رفع تصرف شده است.
وی با بیان اینکه دریافت سند مالکیت برای حریم و بستر رودخانه های شهرستان بنام دولت از برنامه های این اداره در راستای حفاظت از این اموال عمومی است گفت: هم اکنون شناسایی و حریم بستر رودخانه های شهرستان در حال انجام است که در صورت تامین مالی پیش بینی می شود در آینده نزدیک پرونده های در دست اقدام به اتمام برسد.
امیر حسنی گفت: تا کنون عملیات شناسایی در ۲۰ کیلومتر از رودخانه مزلقان چای و ۳۰ کیلومتر از رودخانه قره چای شناسایی و تعیین حریم نهایی شده و آماده صدور سند مالکیت است.
امیر حسینی یادآور شد: همچنین شناسایی و تعیین حریم اولیه در تمام ۱۲۰ کیلومر از رودخانه مزلقان چای و ۳۰۰ کیلومتر قره چای که در شهرستان واقع شده انجام شده است.
وی با تاکید بر اهمیت حفظ انفال مانند حریم و بستر رودخانه‌ها، خاطرنشان کرد: مردم باید آگاه باشند که هرگونه دخل و تصرف در حریم رودخانه‌ها جرم محسوب شهد و هرگونه اعلام مالکیت نسبت به این محدوده‌ها پیگرد قانونی به همراه دارد.
رییس اداره منابع آب منطقه ای ساوه با اشاره به وظیفه ذاتی وزارت نیرو در خصوص حفاظت از حریم و بستر رودخانه‌ها، ابراز کرد: ورود برخی از افراد به حریم و بستر رودخانه ها در قالب کشاورزی و ساخت و ساز مسکونی در هنگام سیلاب آسیب‌های جدی را بر جای گذاشته است به همین جهت برای کاهش خسارات ناشی از سیل باید حفظ حریم و بستر رودخانه‌ها را در دستور کار قرار دهیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha