حفظ سلامت بانوان کارمند از اقدامات در دست اجرای استانداری کرمانشاه است

کرمانشاه_ ایرنا_ مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه گفت: در راستای حفظ سلامت بانوان جامعه و به خصوص شهروندان کرمانشاهی برنامه‌های متعددی در دست اقدام است که یکی از آنها حفظ سلامت بانوان کارمند است.

زهرا جانجانی روز پنجشنبه در حاشبه برگزاری نشست بانوان استان کرمانشاه در سالن شهید سلیمانی استانداری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بسیاری از بانوانی که کارمند هستند به دلیل نبود وقت کافی زمانی برای مطالعه ندارند، پس تصمیم گرفته شد برای آنان کلاس‌های آموزشی برگزار شود.

وی با بیان اینکه این بانوان کارمند پس از شرکت در این کلاس‌ها خود مُبَلِغ این مباحث می‌شوند، گفت: بناست از این به بعد جلسات و کلاس‌هایی با عنوان سبک زندگی سالم برای این بانوان برگزار شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه در ادامه گفت: اگر سفره‌های شهروندان از نظر تغذیه سالم باشد، جسم افراد نیز سالم می‌شود و در نتیجه روح و روان افراد خانواده نیز سالم خواهد بود.

وی افزود: اگر قرار باشد جامعه از نظر تغذیه سالم باشد بانوان باید آموزش ببینند که سفره‌های خود را سالم کنند، مادر باید روح و جسمش سالم باشد تا بتواند فرزندان سالمی را به جامعه ارائه دهد.

جانجانی ادامه داد: سلامت روح و روان افراد نشات گرفته از سلامت جسم است، اگر یک مادر از نظر روحی و جسمی در سلامت کامل باشد می‌تواند این سلامت را به خانواده خود نیز انتقال دهد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه گفت: در استان برنامه‌ای به عنوان تربیت بانوان به سبک ایرانی اسلامی آغاز شده و برنامه دیگر سالم کردن سفره خانواده‌ها است.

جانجانی افزود: سفره سالم به دانش نیاز دارد؛ بیشتر خانواده‌ها می‌خواهند که سفره سالم داشته باشند اما متاسفانه اطلاعات کافی در این زمینه را ندارند و هدف از برگزاری چنین کلاس‌هایی رسیدن به این مهم است.

وی ادامه داد: به دنبال این هستیم که تعدادی از بانوان را آموزش دهیم و جلسات را عمومی کنیم تا شهروندان بتوانند از این دانش برای رسیدن به یک زندگی سالم برخوردار شوند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه گفت: در روز گذشته جلساتی برای پزشکان، ماماها، کارکنان و بانوان سرپرست خانوار تشکیل شده است و این برنامه در قالب برنامه‌های تلویزیونی نیز برای بانوان خانه‌دار ادامه پیدا خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha