۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۶
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85308683
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

هزار قطعه زمین در گناباد به طرح جوانی جمعیت اختصاص یافت

گناباد- ایرنا- فرماندار گناباد گفت: یکهزار قطعه زمین در این شهرستان طی امسال به طرح جوانی جمعیت اختصاص یافته است.

رضا نصیری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با هدف تشویق خانواده ها به فرزندآوری و در راستای طرح جوانی جمعیت، افرادی که تاریخ تولد فرزند سومشان بعد از تاریخ ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۰ باشد و قبل این تاریخ برای شرکت در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده باشند قطعه زمینی به مساحت ۲۰۰ متر به آنان اهدا می شود و یکهزار قطعه زمین بدین منظور در گناباد اختصاص یافت.

وی ادامه داد: از این میزان تاکنون ۲۷۸ قطعه زمین در ۲ مرحله بر اساس قرعه کشی به متقاضیان دارای شراط اهدا شد.

فرماندار گناباد خاطر نشان کرد: علاوه بر این میزان در راستای نهضت ملی مسکن تاکنون، زمین مورد نیاز برای ۲ هزار و ۳۶۵ متقاضی در ۱۱ سایت نهضت ملی مسکن مناطق شهری این شهرستان شامل شهرهای گناباد، کاخک، بیدخت و روشناوند تاکنون تامین شده است.

وی تصریح کرد: از مجموع بالغ بر ۹ هزار و ۷۰۰ نفر متقاضی نهضت ملی مسکن این شهرستان که شرایط نخست برخورداری از مزایای این طرح را دارند شرایط ۶ هزار نفر تاکنون تایید نهایی شد.

نصیری با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، افزود: مهمترین راه توسعه و پیشرفت شهرستان گناباد توجه به بخش مسکن است و اگر مشکل مسکن مردم رفع شود علاوه بر آنکه بیش از ۱۰۰ شغل جانبی مرتبط با ساخت و ساز از مزایای آن بهره مند می شوند شاهد توسعه و اشتغال و رونق اقتصادی هم خواهیم بود.

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با تصویب مجلس شورای اسلامی، آبان ماه سال ۱۴۰۰ توسط رییس‌جمهور برای اجرا ابلاغ شد و بخش مهمی از این قانون واگذاری زمین رایگان به خانوار دارای سه فرزند و بیشتر است.

در طرح جوانی جمعیت بر خلاف سایر بخش های طرح نهضت ملی مسکن زمین به صورت رایگان و با قابلیت خرید و فروش به متقاضیان واگذار می شود.

از مجموع حدود ۱۳ هزار نفر که تاکنون برای طرح نهضت ملی مسکن در گناباد ثبت نام کردند شرایط نخست حدود ۹ هزار و ۶۰۰ نفر تایید شد.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha