ادارات مراغه منتظر تخصیص ۸۰ درصدی اعتبارات استانی باشند

مراغه- ایرنا- سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی، اعتبارات استانی مراغه در سال جاری را ۱۱۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: حدود ۸۰ درصد از این اعتبار تخصیص می‌یابد.

«حیدر فتح‌زاده» روز شنبه و در حاشیه جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه آذربایجان‌شرقی که در فرمانداری مراغه برگزار شد، به خبرنگار ایرنا بیان کرد: اعتبارات استانی مراغه در سال گذشته ۶۲ میلیارد تومان بود که ۸۰ درصد آن تخصیص یافت و امسال افزایش ۷۸ درصدی اعتبارات این شهرستان را شاهد هستیم.

ادارات مراغه منتظر تخصیص ۸۰ درصدی اعتبارات استانی باشند
حیدر فتح‌زاده، سرپرست سازمان برنامه و بودجه آذربایجان‌شرقی

به گفته وی بیشترین میزان اعتبارات استانی در سال جاری برای طرح‌های حوزه مسکن، مسکن محرومان، تکمیل ورزشگاه پنج هزار نفری و آزادراه مراغه - هشترود هزینه می‌شود.

«فتح‌زاده» این را هم بیان کرد که امسال ۱۹۳ میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات دور دوم سفر رییس‌جمهور به آذربایجان‌شرقی برای مراغه اختصاص یافته است و تلاش می‌شود تا پروژه‌های بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی این شهرستان در سال جاری تکمیل شود.

وی اضافه کرد: آبرسانی به ۱۸ روستا، موافقت با احداث ساختمان‌های جدید آموزشی و اداری در دانشگاه دولتی و تامین اعتبار برای تکمیل ورزشگاه پنج هزار نفری از جمله مصوبه‌های شورای برنامه‌ریزی و توسعه آذربایجان‌شرقی برای مراغه است.

احداث پنج ساختمان جدید در دانشگاه مراغه مورد موافقت قرار گرفت

رییس دانشگاه مراغه نیز در حاشیه این جلسه به خبرنگار ایرنا گفت: این دانشگاه به توسعه فضای فیزیکی نیاز مبرم دارد اما از آنجایی که احداث ساختمان‌های جدید به مصوبه ماده ۲۳ قانون برنامه و بودجه نیاز دارد، اخذ مجوز احداث در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه آذربایجان‌شرقی مطرح شد و مورد موافقت قرار گرفت.

ادارات مراغه منتظر تخصیص ۸۰ درصدی اعتبارات استانی باشند
دانشگاه مراغه

«محمد زادشکویان» افزود: در این جلسه برای احداث دانشکده علوم انسانی با هشت هزار مترمربع، آزمایشگاه مرکزی با ۲ هزار و ۸۰۰ مترمربع، ساختمان دانشکده فنی و مهندسی با هفت هزار مترمربع، استخر سرپوشیده با ۲ هزار مترمربع و ساختمان مرکزی دانشگاه با ۲ هزار مترمربع مساحت توافق شد.

«زادشکویان» با بیان اینکه ساختمان مازاد دولتی در این شهرستان برای تغییر کاربری و بهره‌مندی دانشگاه از آن وجود ندارد، اضافه کرد: طی روزهای آینده از سازمان امور اقتصادی و دارایی استان استعلام لازم مبنی بر نبود ساختمان‌های مازاد اخذ شده و احداث این ساختمان‌ها در شورای برنامه‌ریزی و توسعه مصوب می‌شود.

به گفته وی پس از اخذ مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، برای اختصاص ردیف بودجه آنها در لایحه بودجه سال آینده رایزنی می‌شود.

به گزارش ایرنا هشتمین شورای برنامه‌ریزی و توسعه آذربایجان‌شرقی امروز در محل فرمانداری مراغه برگزار شد و بیشترین مباحث آن به بررسی مشکلات مراغه در حوزه های مختلف به ویژه کشاروزی اختصاص داشت.

احداث جایگاه سوخت فرودگاه سهند، آبرسانی روستایی، راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی، واگذاری زمین برای طرح ملی مسکن در مناطق روستایی، احداث ساختمان‌های جدید در دانشگاه مراغه و همچنین اعتبار دولتی پارک سلامت از جمله مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

فرماندار مراغه نیز در ابتدای این جلسه حجم گستره‌ای از نیازهای این شهرستان را مطرح کرد که برای بررسی تمامی آنها فرصت نشد اما میزبانی مراغه از شورای برنامه‌ریزی و توسعه آذربایجان‌شرقی در روز جاری، مصوبه‌ها و آورده‌های قابل توجهی برای این شهرستان در پی داشت که از جمله آنها آبرسانی به ۱۸ روستاست.

شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همواره از تبریز برگزار می‌شود و پیش از این تنها یکبار به در شهرستان چاراویماق و به دلیل بررسی مصوبه‌های سفر رییس‌جمهور به این شهرستان محروم برگزار شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha