۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۲۴
کد خبرنگار: 5302
کد خبر: 85309365
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

پذیرش طلبه خواهر در جامعه الزهرا(س) قم آغاز شد

۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۲۴
کد خبر: 85309365
پذیرش طلبه خواهر در جامعه الزهرا(س) قم آغاز شد

قم- ایرنا- ‌مدیرکل سنجش و پذیرش جامعه الزهرا (س) قم از آغاز پذیرش طلبه خواهر دراین مرکز حوزوی خبر داد و گفت: ثبت نام از امروز شروع و تا ۱۹ دی ماه ادامه دارد. 

به گزارش ایرنا، افتخار یوسفی روز شنبه در نشست خبری «آغاز پذیرش و ثبت نام آزمون ورودی داوطلبان سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ جامعه الزهرا(س) در سطوح دو، سه، چهار و بازپذیری» افزود: ثبت نام جامعه الزهرا(س) به صورت مجازی است و میز خدمت برای افرادی که با مشکل مواجه می‌شوند، در نظر گرفته شده‌است.

وی گفت: آزمون ورودی روز جمعه ۱۱ اسفند ساعت ۱۰ صبح به صورت همزمان در ۳۱ مرکز استان و جامعه الزهرا (س) برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های آموزشی این مرکز علمی به سه شیوه حضوری، مجازی و غیرحضوری ارائه می‌شود، عنوان کرد: داوطلبان سطح دو می‌توانند به شیوه‌های حضوری تمام وقت و نیمه وقت، غیرحضوری و مجازی تحصیل کنند.

یوسفی عنوان کرد: جامعه الزهرا(س) قریب به ۴۰ سال است که از نقاط مختلف ایران و جهان طلبه می‌پذیرد.

وی با اشاره به حضور فعال طلاب در مدارس، دانشگاه‌ها و عرصه‌های مختلف علمی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و غیره، گفت: حوزه‌های علمیه بستر مناسبی برای تحقق اهداف بانوانی است که می‌خواهند کنشگر فعال اجتماعی باشند و خواهان تاثیرگذاری در تصمیم گیری‌های آینده کشور هستند.

وی با اشاره به پذیرش و ثبت نام آزمون ورودی داوطلبان سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ جامعه الزهرا(س) در سطوح دو، سه، چهار و بازپذیری)، عنوان کرد: ما در سطح دو، بخش معاف از آزمون ورودی داریم و دارندگان مدرک دیپلم با معدل بالای ۱۸ مشروط به سپری نشدن بیش از یک سال از فارغ التحصیلی، حافظان قرآن کریم و برگزیدگان المپیادها و جشنواره‌های کشوری در آزمون کتبی معاف هستند، اما ثبت نام آنان در تمام مراحل از جمله آزمون و مصاحبه، و حضور در مصاحبه عمومی ضروری است.

معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا (س) به ثبت نام در مقطع تحصیلی سطح سه اشاره کرد و گفت: در مقطع سطح سه، طلاب سطح دو حوزه‌های علمیه و دانشجویان ۷۳ رشته تحصیلی می‌توانند در ۱۳ رشته تحصیلی شامل شامل تاریخ اسلام، تبلیغ با گرایش حج، تربیت دینی کودک و نوجوان، مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی، مدیریت آموزشی، تفسیر و علوم قرآن، فقه و اصول، فلسفه اسلامی، کلام اسلامی، کلام اسلامی با گرایش امامت، زبان و ادبیات عربی، علوم و معارف حدیثی و مطالعات اسلامی زنان ثبت نام کنند.

یوسفی افزود: در مقطع تحصیلی سطح چهار جامعه الزهرا (س)، رشته‌های تحصیلی تفسیر تطبیقی، فقه خانواده، کلام اسلامی، حکمت متعالیه و تاریخ و سیره پیامبر اعظم(ص)‌ ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از مزیت‌های تحصیل در جامعه الزهرا (س)، تنوع برنامه‌های تحصیلی است که به شیوه‌های حضوری تمام وقت و نیمه وقت، غیرحضوری و مجازی(آنلاین) ارائه می‌شود و محل برگزاری امتحانات پایان ترم طلاب مجازی و غیرحضوری در مراکز استان‌هاست.

معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا همچنین به برگزاری دوره‌های مهارتی درکنار آموزش اشاره کرد و گفت: کارویژه‌ها و دوره‌های مختلف از جمله دوره‌های تربیت مدرس، تربیت مترجم، تربیت مشاور، تربیت کارشناس پاسخگو به مسائل اعتقادی و فقهی، تربیت پژوهشگر، تربیت تدوینگر و غیره برای بانوان طلبه در نظر گرفته شده‌است.

پذیرش ۳۵۰ دانش آموخته جامعه الزهرا (س) در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

مدیرجامعه الزهرا (س) نیز در این نشست با اشاره به موفقیت برخی دانش آموختگان این نهاد حوزوی در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، اظهار داشت: امسال در آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۳۵۰ نفر از طلاب و دانش آموختگان پذیرفته شدند.

سیده زهره برقعی از فعالیت برخی دانش‌آموختگان این مجموعه به عنوان اساتید و هیات علمی دانشگاه‌ها و در شورای اسلامی شهرها و استانداری‌ها خبر داد.

وی اضافه کرد: دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و مهارتی از دیگر برنامه‌های این مجموعه است که همه بانوان می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند.

برقعی با بیان اینکه جامعه الزهرا(س) از سطح مقدماتی تا سطوح عالی اجتهاد برای بانوان طالب علم برنامه دارد، عنوان کرد: پژوهشگاه مطالعات اسلامی با سه پژوهشکده فعالیت خود را شروع کرده‌است و بانوان علاقه مند به فعالیت‌های پژوهشی می‌توانند با این پژوهشگاه همکاری داشته باشند.

وی گفت: دغدغه جدی ما در پذیرش، تربیت طلابی کارآمد و تأثیرگذار است و برنامه ریزی‌ها بر اساس شناسایی استعدادها، ظرفیت‌ها و علایق طلاب انجام می‌شود تا این ظرفیت‌ها با برنامه‌ریزی به فعلیت برسد.

مدیر جامعه الزهرا( س) بیان داشت: در سال پیش رو، برنامه‌های پژوهش محور و مهارت، همچنین پرونده‌های تربیتی و تبلیغی در کنار پرونده‌های آموزشی تشکیل خواهد شد تا طلاب در عرصه‌های مختلف شناسایی شوند.

وی در ادامه به اولویت‌های جامعه الزهرا(س) در پذیرش اشاره و بیان کرد: انگیزه طلاب و متقاضیان به عنوان نخستین اولویت پذیرش در این نهاد مذکور به حساب می‌آید تا بانوان دارای انگیزه تحصیل علوم دینی که طلبگی را هدفمند انتخاب کردند، وارد حوزه شوند.

وی افزود: دومین اولویت ما در پذیرش ، جذب نیروهای نخبگانی به ویژه در سطوح عالی است تا در کارویژه‌های در نظر گرفته شده فعالیت کنند.

برقعی سومین اولویت پذیرش در جامعه الزهرا(س) را توجه به مناطق کم برخوردار عنوان و بیان کرد: با توجه به نیازهای منطقه، کشور و حتی در سطح ملی و بین‌الملل برنامه‌ریزی‌هایی انجام گرفته‌است و سهمیه ویژه‌ای به مناطق کم برخوردار اختصاص داده شده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha