حرفت را راحت بزن؛ لری با من صحبت کن!+ فیلم

یاسوج - ایرنا - سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد از طریق مرکز پاسخگویی و ارتباطات مردمی «سامد» با تعدادی از مردم در نقاط مختلف استان گفت و گوی تلفنی انجام داد و به درخواست ها و مشکلات مطرح شده از سوی آن ها پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمدزاده همچنین دستورات لازم برای پیگیری و رفع مطالبات مردمی را به فراخور درخواست‌ها و موضوعات مطرح شده توسط آنها به دستگاه‌ها و متولیان مربوطه صادر کرد

احمدزاده همچنین امروز در دیدار عمومی و رودرو پاسخ گوی مردمی که از شهرها و بخش ها و مناطق مختلف کهگیلویه وبویراحمد به مجموعه استانداری آمده بودند شد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد در این دیدار صمیمی با حوصله به همه مکاتبات و درخواست های مکتوب مردم رسیدگی و دستورات لازم را به فراخور شرایط و مطالبات ملاقات کنندگان خود داد.

مسائل عمرانی، اجتماعی، طرح‌های راکد سرمایه گذاری، مشکلات اقتصادی، ارائه تسهیلات بانکی و تضییع حقوق برخی نیروهای شرکتی و یا قراردادی در برخی دستگاه‌ها از مهمترین موضوعات و درخواست‌های مطرح شده توسط مردم در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد از احمدزاده بود.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد که همواره فروتنی و مردمی بودنش و تواضع به ارباب رجوع و مردم دردمند استانش را بارها به اثبات رسانده و حضور مستمر در دورترین و محروم ترین و میان مردمان فقیر را سرلوحه همه کارها و برنامه های هفتگی اش قرار داده است امروز هم ساعت ها در ساختمان معاونت عمرانی استانداری و سامانه سامد حضور یافت و ابتدا به درخواست تک تک افراد حاضر در این سامانه به صورت حضوری پاسخ داد.

وی همچنین پس از دیدار عمومی و حضوری اش با مردم به صورت تلفنی و از طریق سامانه ارتباطات مردمی ( سامد) گوشی شنوا برای مردم از دوردست ترین و محروم ترین مناطق استان شد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد در این گفت وگوی تلفنی از طریق سامانه سامد و در پاسخ به یکی از مخاطبان که در ارایه مطالبات و درخواستش سعی در فارسی حرف زدن داشت اما در ادای کلمات و واژه ها با سختی مواجه می شد به او گفت: مگر لر و هم استانی نیستی، حرفت را راحت بزن و لری با من صحب کن!

به تازگی برخی کارشناسان و زبان شناسان در استان کهگیلویه وبویراحمد خطر فراموشی زبان مادری ( لری) در میان خانواده ها به ویژه نسل امروز را هشدار دادند.

سید ساعد حسینی از نویسندگان و کارشناسان ادبی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه گویش لری از زبان های شیرین و دارای ریشه های فرهنگی غنی کشورمان محسوب می شود ، افزود: زبان مادری این بخش از کشورمان را با افتخار به فرزندانمان آموزش دهیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha