مانع‌زدایی از صادرات مهمترین تکلیف دستگاه‌های اجرایی آذربایجان‌غربی است

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مانع‌زدایی از صادرات مهمترین تکلیف دستگاه‌های اجرایی استان است، گفت: هیچ‌کس حق ندارد خودسرانه باعث کندی صادرات از پایانه های مرزی شود.

به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان روز یکشنبه در ششمین جلسه کارگروه توسعه صادرات آذربایجان غربی افزود: هیچ فردی خودسرانه نمی تواند مانع صادرات شود چراکه این امر موجب کاهش درآمد کشور می شود.

وی با بیان اینکه صادرات در وضعیت کنونی به یکی از مهمترین عوامل توسعه کشور تبدیل شده است، اضافه کرد: عزم جدی برای روان سازی فرایند صادرات باید در دستور کار همه نهادها باشد و مدیران پایانه ها موانع صادرات را باید به موقع منعکس و منتقل کنند.

وی ادامه داد: مسائل موجود در مرز، شهرستانی و استانی نیست بلکه کشوری بوده و مرزهای ما مرزهای بین المللی است بنابراین هرنوع عملی که منجر به کندی صادرات شود، باید به نهادهای مسوول انتقال یابد.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه دنبال این هستیم که موانع را مرتفع کنیم، اظهار کرد: یکی از این موانع، نبود ایکس ری کامیونی در برخی مرزهاست که باید با تامین آن، زمینه افزایش سرعت مبادلات را فراهم کرد.

معتمدیان گفت: ۲ سال است که ایکس ری کامیونی در مرز سرو ارومیه راه اندازی نشده و در این خصوص به کندی عمل می شود.

وی با تاکید بر سرمایه گذاری برای توسعه آزمایشگاه های اقلام صادراتی و وارداتی افزود: باید از سرمایه بخش دولتی یا خصوصی در این باره بهره ببریم.

وی با بیان اینکه تقویت و تجهیز پایانه ها و شبانه روزی کردن آنها را برنامه خود قرار داده ایم، افزود: برند سازی و بسته بندی نیز امسال اولویت ما در حوزه اقلام صادراتی است.

استاندارآذربایجان غربی اظهارکرد: دورنما و چشم انداز خوبی برای توسعه مرزها، پایانه ها و بازارچه های استان با ترکیه و عراق داریم که این امر مستلزم تلاش بیشتر در همه حوزه هاست

مانع‌زدایی از صادرات مهمترین تکلیف دستگاه‌های اجرایی آذربایجان‌غربی است

به گزارش ایرنا، دراین جلسه نمایندگان دستگاه های عضو به ارائه گزارش پیرامون صادرات عسل، مشکلات گمرکات، نمایشگاههای دائمی و همچنین ارائه نظرات و پیشنهادات خود برای توسعه صادرات پرداختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha