درگیری‌ ماموران امنیتی اردن با تظاهرکنندگان مقابل سفارت آمریکا

تهران - ایرنا - ماموران امنیتی اردن با شهروندان این کشور که در مقابل سفارت آمریکا در امان تحصن کرده و نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت آمریکا از این رژیم اعتراض داشتند، درگیر شدند.

به گزارش امروز(دوشنبه) ایرنا به نقل از عربی۲۱، بر اساس ویدیوهای منتشر شده درشبکه‌های اجتماعی، ماموران امنیتی اردن تحصن کنندگان و معترضان را پراکنده و تعدادی از آنان را بازداشت کردند.

منابع خبری اعلام کردند که به دنبال دعوت اردنی ها برای اعتراض و تحصن در مقابل سفارت آمریکا در امان، محوطه سفارت آمریکا در منطقه عبدون این شهر شاهد استقرار نیروهای امنیتی اردن بود.

این تظاهرات و تحصن در واکنش به حمایت های آمریکا از رژیم صهیونیستی در تجاوز به غزه و تداوم کشتار مردم فلسطین و کوچ اجباری آن ها است.

جمعه گذشته پس از پایان آتش بس هشت روزه و ازسرگیری کشتارها علیه مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی تظاهرات های گسترده ای برای هشتمین هفته متوالی در شهرهای مختلف اردن برگزار شد.

در همین راستا روز گذشته به دعوت جنبش اسلامی اردن تظاهرات گسترده ای پس از نماز ظهر با شعار «لبیک یا غزه» از مقابل مسجد حسینی شهر امان برگزار شد.

شرکت کنندگان در این تظاهرات جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه را به شدت محکوم کرده و خواستار تحرکات بین‌المللی و عربی فوری علیه رژیم صهیونیستی برای توقف کامل جنگ شدند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات پرچم های فلسطین و اردن را در دست داشته و شعارهایی علیه رژیم صهیونیستی سر دادند.

شرکت کنندگان در تظاهرات همچنین از مسئولان اردنی خواستند که افراد بازداشت شده به اتهام حمایت از جنبش حماس را آزاد کنند.

گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود اقدام به بمباران مناطق مسکونی، درمانی و فرهنگی نوار غزه و هدف قرار دادن مردم بی دفاع این منطقه کرده است که در اثر آن تاکنون بیش از ۱۵ هزار و ۵۰۰ فلسطینی شهید و بیش از ۴۰ هزار نفر دیگر هم زخمی شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha