۱۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۳۱
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85311509
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

تشدید آلودگی هوا در قزوین/برخی مدارس آبیک غیرحضوری شد

قزوین - ایرنا - هوای شهرستان‌های قزوین، البرز و آبیک در استان قزوین روز دوشنبه براساس اطلاعات سامانه پایش کیفی هوا، در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این سامانه شاخص فعلی وضع هوای این شهرها بین ۱۱۶ تا ۱۳۵ است که ناسالم برای گروه های سنی حساس قرار دارد.

این درحالی است که اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین نیز اعلام کرده که تا اطلاع بعدی کلاس‌های درسی در مقطع پیش دبستانی و ابتدایی در نوبت ظهر امروز به صورت غیر حضوری و در بستر شاد برگزار می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان قزوین نیز در چند روز گذشته اعلام کرده بود که با توجه به وضعیت پایدار هوا تا پایان هفته جاری، احتمال انباشت آلایندگی متصور بوده و تنها در صورت ناپایداری جوی می‌توان به کاهش میزان آلایندگی و آلودگی هوا امیدوار بود.

به گفته محمدرضا علیمی مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین، با توجه به اینکه کارگروه اضطرار آلودگی هوا در فرمانداری و سطح استان قزوین درحال برگزاری بوده و دبیر این کارگروه نیز اداره کل محیط زیست است، بنابراین همه تصمیمات وابسته به اطلاعات این دستگاه اجرایی خواهد بود.

گفتنی است، شاخص آلودگی هوا از صفر تا ۵۰ خوب و هوای پاک، ۵۰ تا ۱۰۰ سالم، ۱۰۰ تا ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۰ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمامی گروه ها، ۲۰۰ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و بیش از ۳۰۰ خطرناک و بحرانی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha