۱۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۲
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85311566
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه چمران اهواز مورد تجلیل قرار گرفتند

اهواز - ایرنا - پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه شهید چمران اهواز روز دوشنبه طی آیینی با حضور مسوولان کشوری و استانی تجلیل شدند.

به گزارش ایرنا، علی محمد آخوند علی روز دوشنبه در آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه شهید چمران اهواز در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم این دانشگاه بیان کرد: توسعه اساسی کشور راهی جز بنا گذاشتن فعالیت‌ها بر اساس بنیان‌های علمی و فناوری ندارد و این موضوع بدون ارتباط دانشگاه با نهادهای مختلف محقق نمی‌شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: دانشجویان این دانشگاه موفق شدند قلب کشاورزی استان را فتح کنند به گونه ای که تعدادی از مسوولان کشاورزی استان از نیروهای این دانشگاه هستند.
آخوندعلی بیان کرد: ارتباط با بیرون از دانشگاه قطعا بسترساز برکاتی خواهد بود که به سمت سیاست‌های مدنظر و عملیاتی شدن اهداف منجر می‌شود.
رییس دانشگاه شهید چمران اهواز در راستای توجه به فناوری، پژوهش و توسعه استان به معضل مهم آب‌های سطحی کلان شهر اهواز و دیگر شهرهای خوزستان اشاره کرد و افزود: برای نخستین بار با همکاری دانشگاه، شهرداری و استانداری پروژه ای اجرا و از لوله‌ای جهت کنترل آب‌های سطحی استفاده شد.
وی دریافت اعتبار برای شهرداری و اجازه عبور این لوله از دانشگاه را از همکاری های انجام شده در راستای حل مشکلات عنوان کرد.

آخوند علی به محدودیت های اعتباری اشاره کرد و گفت: پردیس علم و فناوری دانشگاهی به دلیل ارتباط دانشگاه با وزارت عتف محقق شد که در حال سپری کردن مراحل پایانی است.


پژوهشگران و فناورزان برتر دانشگاه چمران اهواز مورد تجلیل قرار گرفتند

رییس دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به تحولات صورت گرفته در زیر ساخت‌های دانشگاه بیان کرد: اعتبارات جذب شده در آینده نزدیک بستری را فراهم می کند تا پژوهش در دانشگاه و استان نیز متحول شود.
وی اضافه کرد: ارتباط دانشگاه با صنعت می‌تواند موجب حمایت صنعتگران از دانشجویان برتر کنکور سراسری و گرفتن بورسیه برای آنها شود.
آخوند علی تاکید کرد: با تحقق این موضوع تلاش می‌شود با جلوگیری از خروج دانشجویان نخبه از استان، ارتباط دانشگاه با صنعت حفظ شده و دانشجویان برای ماندن در منطقه تشویق شوند.

رییس دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: البته سنگ اندازی و موانع بسیاری در مسیر ارتباط دانشگاه با صنعت وجود داشت ولی اقدامات مطلوب صورت گرفته با اراده مسئولان دانشگاه قابل تقدیر است.

توجه به پژوهش باید به فرهنگ تبدیل شود

رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های خوزستان بر ضرورت توجه به پژوهش گفت: توجه به فعالیت‌های پژوهشی در نگاه مسئولان باید تبدیل به یک فرهنگ شود و بازخوانی تاریخ کشور در دانش، اندیشه و تفکر قابل مباهات است.
حجت الاسلام آیت عادلی نسب با اشاره به اینکه بازخوانی سیره و سلوک اهل بیت(ع)، اهمیت علم و دانش را نشان می‌دهد افزود: زندگی توسعه یافته با گذر از عمل صالح محقق می‌شود.
وی ادامه داد: یکی از دلایل با چالش مواجه شدن حیات طیبه و پایدار نبودن با گذر زمان این است که از مجرای علم و پژوهش عبور نکرده است.
حجت الاسلام عادلی نسب ابراز امیدواری کرد: دستاورد نشست‌های نمادین در فضای دانشگاه ها باید به گونه‌ای باشد که توجه به پژوهش و عمل صالح را در اولویت قرار گیرد و پشتوانه کار پژوهشی و علمی به عنوان یک گفتمان مهم در نگاه مسوولان به یک فرهنگ تبدیل شود.

به گزارش ایرنا، در این آیین که با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان امور اداری و استخدامی، مدیرکل پژوهش وزارت علوم و دیگر مسوولان استانی برگزار شد با اهدای لوح از پژوهشگران برتر دانشگاه چمران اهواز تجلیل به عمل آمد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha