مقام مذهبی روس: جهان با ابزار اقتصادی، جنایات صهیونیست‌ها در غزه را متوقف کند

مسکو-ایرنا- رئیس اداره مفتیات مرکزی روسیه، دعوت مقام معظم رهبری از کشورهای مسلمان در خصوص قطع شریان حیاتی رژیم صهونیستی را حرکتی مناسب و درست برای توقف جنایات اسرائیلی‌ها دانست.

مفتی انار رمضانوف دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با ابراز تأسف از شهادت بیش از ۱۵ هزار زن و کودک فلسطینی در وقایع اخیر افزود: وقتی آتش در جان مردم غزه می‌افتد، تمام مسلمانان جهان نیز به جوش و خروش آمده و بدون شک از تحریم رژیم صهیونیستی استقبال می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: اعمال فشارهای اقتصادی و سیاسی به صهیونیست‌ها، وحدت و اتفاق‌نظر امت اسلامی را در مقابل این جنایات نشان می‌دهد.

پیش از این،‌حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا در بازدید از دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره وظایف و عملکرد دولت‌های مسلمان در موضوع غزه فرمودند: برخی دولت‌های اسلامی به ظاهر در مجامع، جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و برخی هم تاکنون محکوم نکرده‌اند اما این، قابل قبول نیست. کار اصلی آن است که شریان و جریان حیاتی رژیم صهیونیستی قطع شود و دولت‌های اسلامی مانع از رسیدن انرژی و کالا به این رژیم شوند.

دعوت از تل‌آویو،‌ نشانه تزویر است
رئیس اداره مفتیات مرکزی روسیه در بخش دیگری از این گفت وگو، دعوت از رئیس رژیم صهیونیستی برای شرکت در کنفرانس تغییر اقلیم را نشانه تزویر و دورویی برخی کشورهای عربی در شرایط کشتار مردم غزه توسط صهیونیست‌ها عنوان کرد.
مفتی رمضانوف ضمن ابراز تأسف از حضور رییس رژیم صهیونیستی اسحاق هرتزوگ در کنفرانس تغییر اقلیم امارات با اشاره به جنایات این روزهای اسرائیل در نوار غزه گفت: «رژیم اشغالگر صهیونیستی که در حال حاضر هم‌کیشان و برادران و خواهران ما را در غزه به خاک و خون می‌کشد و از سرزمین خود بیرون می‌راند، دشمن شماره یک ماست و هر گونه ارتباط و گفت و گو با این رژیم تحت هر عنوانی نشان‌دهنده تزویر و دورویی است».
پیش از این، "علی اکبر محرابیان" وزیر نیرو که در رأس هیات جمهوری اسلامی ایران برای حضور در کنفرانس تغییر اقلیم (کاپ ۲۸) به امارات متحده عربی سفر کرده بود، در پی حضور سیاسی، جانبدارانه و بی‌ربط رژیم جعلی صهیونیستی در این کنفرانس به نشانه اعتراض محل کنفرانس را ترک کرد.
همزمان با حضور رئیس رژیم صهیونیستی در امارات برای شرکت در اجلاس تغییر اقلیم، موج جدید حملات صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین در نوار غزه آغاز شد و جنایات تل‌آویو از سر گرفته شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha