۲.۴ تن آرد خارج از شبکه توزیع در مراغه کشف شد

مراغه- ایرنا- فرمانده انتظامی مراغه از کشف ۲ تن و ۴۰۰ کیلوگرم آرد خارج از شبکه توزیع به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال خبر داد و گفت: این میزان آرد حین گشت‌زنی و کنترل خودروهای عبوری از یک دستگاه وانت نیسان کشف و ضبط شد.

به گزارش ایرنا سرهنگ توحید فارسی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: آرد خارج از شبکه توزیع این وانت به میزان ۶۰ کیسه فاقد هرگونه مدارک مثبته بود و بر همین اساس راننده آن دستگیر و خودرو نیز توقیف شد.

۲.۴ تن آرد خارج از شبکه توزیع در مراغه کشف شد
سرهنگ توحید فارسی، فرمانده انتظامی مراغه

فرمانده انتظامی مراغه افزود: برخورد با سودجویان و مقابله با قاچاقچیان به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد و از شهروندان انتظار می‌رود در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را به پلیس ۱۱۰ گزارش دهند.

سرهنگ فارسی این را هم بیان کرد که آرد از طریق شبکه توزیع بین نانوایی‌ها توزیع می‌شود و حمل‌ونقل آن در خارج از این شبکه، قاچاق به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا کارشناسان شورای آرد و نان و جهاد کشاورزی علاوه بر نانوایی‌ها در کارخانجات آردسازی نیز بر روند توزیع آن نظارت می‌کنند اما همچنان خبرهای قاچاق آرد، هرازچندگاهی به گوش می‌رسد تا جایی که سربازان گمنام امام زمان (عج) در سپاه مراغه نیز در دومین روز از ماه جاری ۱۰ تُن آرد یارانه‌ای قاچاق از یک خودرو سنگین کشف و ضبط کردند.

فرماندار مراغه نیز ششم آذرماه به خبرنگار ایرنا گفته بود که قیمت آرد در بازار آزاد حدود ۲۰ برابر آرد دولتی است و از اول تیر سال جاری تا همان روز، هزار کیسه آرد ۴۰ کیلوگرمی در مجموع به میزان ۴۰ تن توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) در سپاه شهرستان کشف و ضبط شده است.

«اسدیان» با قدردانی از تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) در سپاه و همچنین فرماندهی انتظامی شهرستان، این را هم گفته بود که عوامل انتظامی شهرستان نیز در این مدت ۹.۶ تن آرد خارج از شبکه توزیع کشف و ضبط کرده‌اند و مبارزه با قاچاق آرد با جدیت ادامه دارد.

به گزارش ایرنا سهمیه ماهانه آرد مراغه ۲ هزار و ۵۰۰ تن است و دولت، ماهانه ۳۸ میلیارد تومان یارانه برای نان این شهرستان اختصاص می‌دهد تا این ماده غذایی پایه و ارزشمند با قیمت مناسب به مردم عرضه شود.

گفتنی است ۲۴۰ لواش‌پزی در مناطق شهری و روستایی مراغه فعال است و بیشترین مصرف نان شهرستان به لواش اختصاص دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha