۱۳ آذر ۱۴۰۲، ۲۲:۱۲
کد خبرنگار: 1465
کد خبر: 85312082
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار؛ گروه‌های حساس در اردکان یزد در فضای باز قرار نگیرند

یزد - ایرنا - کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای یزد اعلام کرد: با توجه به شرایط خاص آب و هوایی شهر اردکان و قرارگیری در وضعیت نارنجی به لحاظ آلودگی هوا، گروه‌های حساس در فضای باز حضور نیابند.

به گزارش ایرنا، در جلسه دوشنبه شب کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای یزد با اشاره به اینکه از ساعات اولیه سه‌شنبه ۱۴ آذرماه جاری برای شهرستان اردکان وضعیت در حالت هشدار قرار می‌گیرد، از گروه‌های حساس و زنان باردار خواست برای تامین سلامت خود از قرار گرفتن در فضای باز پرهیز کنند.

همچنین اطلاع رسانی وضعیت کیفی هوا بر اساس اطلاعیه های کارگروه، جلب همکاری و مشارکت عمومی در خصوص پرهیز از اقدامات منجر به ایجاد آلودگی، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، اطلاع رسانی به دانش آموزان و انجام اقدامات پیشگیرانه نظیر کاهش حضور دانش آموزان در فضاهای باز و کاهش فعالیت های بدنی توسط آموزش و پرورش شهرستان مورد تاکید قرار گرفت.

کنترل دقیق تر خودروهای فاقد برگه معاینه فنی و جلوگیری از تردد خودروها و موتورسیکلت‌هایی که آلایندگی قابل رؤیت دارند در تمام سطح شهر توسط پلیس راهنمایی و رانندگی و کاهش یا جلوگیری از فعالیت‌های عمرانی در سطح شهر، جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس ها و مینی بوس‌ها در پایانه ها و ترمینال‌های مسافربری، تقویت ناوگان حمل و نقل همگانی شهری، نظارت ویژه برای جلوگیری از سوزاندن زباله، شاخ و برگ درختان و ضایعات توسط شهرداری اردکان مطرح شد.

در این نشست همچنین استفاده کمتر از خودروهای دولتی از طریق کاهش ماموریت های غیر ضروری توسط ادارات، جلوگیری از فعالیتهای بدنی و حضور در فضای باز مهدکودکها از طریق اداره بهزیستی، پایش و تشدید برخورد با منابع آلاینده مستقر در پیرامون شهر و اعلام هشدار، اخطار و اقدامات تشدیدی در قالب گروه پایشی متشکل از حفاظت محیط زیست، فرمانداری، شهرداری با هماهنگی مقام قضایی تاکید شد.

اجرای صحیح این محدودیت ها کمک شایانی جهت کنترل آلایندگی ها خواهد نمود و در صورت پیش بینی تداوم وضعیت شرایط اضطرار متعاقبا تصمیمات مقتضی اتخاذ و اطلاع رسانی خواهد شد.

مرکز شهرستان اردکان در ۶۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha