به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، عباس محمدیان سهشنبه-۱۴ آذرماه- در آیین آغاز به کار همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی که با هدف استفاده از هوش مصنوعی با حضور معاونان وزیر فرهنگ و صمت در نمایشگاه بینالمللی تهران برگزار شد، اظهارداشت: با چالشهای زیادی در صنعت تبلیغات روبه رو هستیم که یکی از مهمترین آنها تغییر صنعت و ظهور و بروز فناوریهای نوین است. یکی از مهمترین راهها برای مقابله با چالش، پیوند صنعت و تبلیغات است که به تقویت جامعه کسب و کارها میتواند کمک کند.
وی گفت: تبلیغات نوین و جدید میتواند مکمل رسانه ملی باشد که مجموعه ای از تحولات بنیادین در این عرصه قرار گرفته است.
محمدیان افزود: در آستانه ورود به انقلاب پنجم صنعتی با بروز و ظهور فناوریهای نوین در عرصه تبلیغات هستیم. انقلاب پنجم صنعتی به دنبال تلفیق فناوریهای دیجیتال زیستی خواهد بود.
![نیازمند ترویج تبلیغات اخلاقی در جامعه هستیم](https://img9.irna.ir/d/r2/2023/12/05/3/170776814.jpg?ts=1701763806226)
تبلیغات دیجیتالی دیگر قدیمی شده است
معاون وزارت صمت نیز با اشاره به فعالیت کمیسیون های برند و تبلیغات برند اظهار داشت: سیاستی که وزیر صمت تعیین و ابلاغ کردند تولید مبتنی بر صادرات است.
علیرضا شاهمیرزایی با اشاره به این که شرکتهای فعال عرصه دیجیتال باید تقویت شوند، گفت: تبلیغات دیجیتالی دیگر قدیمی شده است. جای رشد دارد که بتوانیم از پلتفرمهای داخلی استفاده کنیم.
وی افزود: همچنین تاکید بر اصلاح مصرف شده تا هم مصرف داخلی کاهش یافته و در عین حال از تجملگرایی هم پرهیز شود.
شاهمیرزایی گفت: تولید بدون مصرف معنا ندارد و رشد تولید به معنای رشد مصرف است. مصرف بیش از اندازه مواد اولیه مذموم است.
وی ادامه داد: در دیگر حوزهها اعم از فرهنگی با ارزش افزوده بالا سطح مصرف جامعه را باید بالا ببریم و یکی از کارهای تبلیغات مدیریت مصرف جامعه است.
معاون وزیر صمت در این حال با اشاره به تولید خودرو برقی در کشور گفت: وزارت صنعت از تبلیغات خودرو برقی حمایت ویژه میکند.
پول میگیرند تا برندی را برتر معرفی کنند
وی اظهار داشت: وزارت ارشاد تمام قد برای حمایت از صنعت، تولید و صادرات ایستاده است. در کمیسیون برند، علاوه بر تبلیغات در موضوعات دیگری اعم از ارزشگذاری برند هم ورود کردیم که دکان نامناسبی شده که پولی میگیرند و برندی را برند برتر معرفی میکنند. لذا لازم است رتبهبندی صنایع راهاندازی و به جد پیگیری شود.
وی افزود: میشود از بودجههای حمایت از شرکتهای دانشبنیان برای حمایت از تبلیغات صنایع دانشبنیان استفاده کرد.
نظر شما