۱۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۳۱
کد خبر: 85312751
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۰ درصد جرایم سایبری خراسان رضوی در حوزه اقتصادی است

مشهد- ایرنا- رییس پلیس فتا خراسان رضوی گفت: ۶۰ درصد جرایم سایبری در این استان مربوط به حوزه اقتصادی از جمله «فیشینگ، کپی کارت و رمز ارز» است.

به گزارش ایرنا، سرهنگ علی‌اکبر قرایی‌پور روز سه شنبه در نشست خبری افزود: ۴۰ درصد جرایم سایبری نیز مربوط به حوزه اجتماعی از جمله نشر اکاذیب، تهمت و افترا است.

وی با بیان اینکه میانگین سن مجرمان سایبری در استان خراسان رضوی بین ۱۶ تا ۲۳ است، بیان کرد: بیشترین جرایم سایبری در سال جاری تاکنون مربوط به کلاهبرداری‌ها گزارش شده است.

رییس پلیس فتا خراسان رضوی ادامه داد: در حوزه پیشگیری از جرایم سایبری، آگاه سازی شهروندان و اطلاع رسانی در تمام رده های سنی و تحصیلی با همکاری نهادهای مختلف از جمله آموزش و پرورش در دستور کار است.

چهارمین پویش کودکان سایبری در مشهد برگزار شد

وی با اشاره به برگزاری چهارمین پویش کودکان سایبری در خراسان رضوی گفت: این پویش با همکاری دستگاههای مختلف نظیر آموزش‌ و پرورش، شهرداری، شورای شهر و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۱۸ تا ۲۴ آذرماه در استان اجرا می شود.

رییس پلیس فتا خراسان رضوی ادامه داد: تاکنون در سه مرحله پویش کودکان سایبری در کشور و استان اجرا شده که اثرات خوبی در آموزش و آگاه‌سازی خانواده‌ها و بهره‌گیری از این فضا به خصوص برای نسل جوان و کودکان داشته است.

وی بیان کرد: هدف اصلی از اجرای این پویش، ارتقای آگاهی‌های اجتماعی برای شیوه صحیح استفاده کودکان از فضای مجازی است و اطلاعات لازم در خصوص اعتیاد سایبری به فضای مجازی، ابزارهای نظارت والدین و الگوی مصرف فضای مجازی را به خانواده ها و کودکان منتقل می کند.

قرایی اظهار کرد: جامعه هدف این پویش کودکان تا سن ۱۲ سال هستند و علاقه مندان می توانند برای شرکت در این پویش و دریافت آگاهی های لازم به آدرس کانال آن (safeclick@) در بسترهای داخلی ایتا، بله و روبیکا مراجعه کنند.

هفت هزار پرونده جرایم سایبری طی نیمه نخست امسال در استان خراسان رضوی تشکیل شده است.

مرکز فوریت های سایبری پلیس فتا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ از ۲ سال پیش در استان خراسان رضوی به صورت ۲۴ ساعته برای دریافت گزارشهای راهنمایی شهروندان در موارد مربوط به جرایم سایبری فعال شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha