ترافیک پایین سایت، متهم کندی اینترنت در رامشار

زاهدان- ایرنا- گلایه مردم رامشار در شمال سیستان و بلوچستان از ضعف اینترنتی و اختلال در انجام امورات روزانه در حالی است که ترافیک پایین سایت این شهر، متهم کندی اینترنت به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، اینترنت در حالی یکی از نیازهای اساسی مردم در عصر ارتباطات به شمار می‌رود که این روزها به واسطه پیشرفت روزافزون این حیطه، شاهد انجام اقدامات بانکی، آموزشی، خدماتی، رفاهی و سایر موارد از این طریق هستیم.

قطع مداوم اینترنت و مشکل آنتن‌دهی موبایل باعث شده تا مردم با چالش‌ها فراوانی دست‌وپنجه نرم کنند
در این زمینه اگر چه شرکت مخابرات برای دسترسی مردم به اینترنت و دنیای آزاد اطلاعات، تلاش‌های گسترده‌ای را در سیستان و بلوچستان آغاز کرده؛ اما ضعف آنتن‌دهی حتی در روستاها و شهرها جای سوال دارد.

کاربران اینترنت با اشاره به اینکه این روزها در عصر دیجیتال برای انجام هر کاری نیازمند استفاده از اینترنت هستند از مسوولان می‌خواهند برای بهبود دسترسی به این خدمت چاره اندیشی کنند.

روز گذشته گزارشی مبنی بر «۲۳ سال چشم انتظاری کی پایان می‌یابد/ شهر رامشار در جست‌وجوی امکانات» منتشر شد که در آن ساکنان این منطقه از عدم ارائه خدمات شهری پس از ۲۳ سال از زمان تاسیس رامشار به عنوان یک شهر گلایه‌مند بودند.

ترافیک پایین سایت، متهم کندی اینترنت در رامشار

گلایه ساکنان رامشار از خدمات‌دهی نامناسب مخابرات

در همین راستا مردم ساکن در رامشار شهرستان هامون از خدمات‌دهی نامناسب مخابرات ابراز گلایه کرده و خواستار رسیدگی به این وضعیت شده و گفتند: در حالی دسترسی به اینترنت نیاز اساسی و کاربردی همگان است که به‌جای ارتقای باند در این خطه شاهد سرعت لاک‌پشتی آن هستیم و به نظر می‌رسد مشکل اینترنت و آنتن‌دهی قابل‌رفع نیست.

اهالی این منطقه با بیان اینکه قطعی مدام اینترنت و اختلال در خطوط ارتباطی باعث کلافگی مردم شده است، گفتند: مسوولان مربوطه باید در این‌ رابطه چاره‌اندیشی کنند، تاکنون وعده‌هایی از سوی مسوولان جهت بهبود وضعیت اینترنت داده شده که تابه‌حال اقدام عملی صورت نگرفته است.

در این زمینه یکی از کسبه شهر رامشار با ابزار گلایه از قطع اینترنت در این شهر گفت: متأسفانه وقتی مشتری برای خرید مراجعه می‌کند، به دلیل ضعف اینترنت نمی‌توانیم جوابگوی آنان باشیم چرا که دستگاه کارت خوان غیرفعال بوده و پول نقد نیز همراه خریداران نیست.

یکی از معلمان ساکن در رامشار هم بیان کرد: متأسفانه در روزهای که هوا توفانی است و مدارس غیرحضوری می‌شود به دلیل ضعف اینترنت به‌هیچ‌عنوان قادر به برقراری کلاس در فضای مجازی و بهره‌مندی از سامانه شاد نیستیم.

یکی دیگر از اهالی با بیان اینکه رفع دغدغه‌های مردم، نیازمند عزم جهادی مسوولان است، ادامه داد: ما برای کارهای روزمره کوچک که نیاز به اینترنت داریم مجبور به طی مسافت هستیم تا خود را به شهر لوتک برسانیم تا بتوانیم از اینترنت استفاده کنیم.

ترافیک پایین سایت، متهم کندی اینترنت در رامشار

رفع مشکلات شهر رامشار در دستورکار

ابوذر نکوئی، مدیرعامل شهر جدید رامشار با توجه‌به گلایه‌های شهروندان در ضعف اینترنت بیان کرد: در خصوص رفع مشکل اینترنت پیگیری‌های متعددی با مخابرات صورت‌گرفته اما علی‌رغم همه تلاش‌ها و پیگیری‌ها تا کنون اتفاق مثبتی رخ نداده است.

ترافیک پایین عامل ضعف اینترنت در رامشار

مدیر سیار مخابرات منطقه سیستان و بلوچستان گفت: ارتباط شهر رامشار با اینترنت نسل ۲ برقرار است که پایه‌دار بوده و روزانه پایدار بودن تمام سایت‌ها رصد می‌شود.

باید ترافیک شهر رامشار به توجیه اقتصادی برسد تا اپراتور همراه اول اقدام به تخصیص اینترنت ۴G در این منطقه کند

فرزاد رامین در حاشیه برنامه رادیویی سامد که در استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: اینترنت نسل ۲ برای استفاده‌های امروز به خوبی پاسخگو نیست؛ اما چون همراه اول شرکت خصوصی بوده و طرحی که اجرا می‌کند باید توجیه اقتصادی داشته باشد بر این اساس اگر میزان ترافیک روزانه سایت‌ها ۵۰۰ ارلانگ در روز باشد این سایت به طور اتوماتیک به علت اینکه توجیه اقتصادی دارد از سمت اپراتور همراه اول به اینترنت ۴G مجهز می‌شود.

وی ادامه داد: ترافیک شهر رامشار در روز ۱۰۵ ارلانگ است که صرفه اقتصادی ندارد از این حیث باید ترافیک آن به توجیه اقتصادی برسد تا اپراتور همراه اول اقدام به تخصیص اینترنت ۴G در این منطقه کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha