برگزاری دوره کنترل درجه داوران بین‌المللی کشتی در ساری

ساری – ایرنا – دبیر هیئت کشتی مازندران گفت: همزمان با برگزاری رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی کشور در مرکز مازندران، دوره کنترل درجه داوران بین‌المللی کشتی ایران نیز با حضور "ابراهیم چی‌چی‌اوغلو" عضو کمیسیون داوران اتحادیه جهانی کشتی در ساری برگزار می‌شود.

غلام نوری‌زاد روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: فدراسیون کشتی چندی پیش برای برگزاری دوره سالانه کنترل درجه داوران بین‌المللی کشتی ایران رایزنی‌هایی با رئیس و نایب‌رئیس انجام داد که در نهایت مقرر شد این دوره با حضور ابراهیم چی‌چی‌اوغلو داور سرشناس ترکیه‌ای و نماینده اتحادیه جهانی کشتی به میزبانی ساری همزمان با رویداد رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی کشور برگزار شود.

وی افزود: قرار است در مسابقات قهرمانی کشتی آزاد بزرگسالان کشور داورانی که طی سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ کنترل درجه نشدند و نام‌شان در فهرست اتحادیه جهانی کشتی وجود داشت، پس از فعال کردن لایسنس داوری برای کنترل درجه با هماهنگی کمیسیون داوران در این رقابت‌ها حضور یابند.

دبیر هیئت کشتی مازندران درباره فهرست داوران حاضر در این رقابت‌ها که به میزبانی ساری برگزار می‌شود نیز خاطرنشان کرد: طبق اعلام فدراسیون کشتی محمد مصلایی‌پور رئیس کمیسیون داوران ایران و مدرس اتحادیه جهانی نیز عضو ژوری رقابت‌هاست. ضمن این که همه داوران درجه S۱ کشتی ایران یعنی سعید عباسی (قم)، نیما صادقی (مازندران)، کامران سلطانی‌زاده (تهران) و مهدی بشیرزاده (خوزستان) نیز در این رقابت‌ها حضور دارند.

نوری‌زاده افزود: با توجه به حضور این داوران طی سال ۲۰۲۳ در مسابقات جهانی رده‌های سنی بزرگسالان، جوانان و نوجوانان و همچنین تورنمنت‌های بین‌المللی، کنترل درجه‌ آن‌ها انجام شده و نیازی به کنترل درجه ندارند. اما ۱۴ داور بین‌المللی دیگر کشور نیز در این رقابت‌ها حضور دارند که کنترل درجه‌شان با حضور نماینده اتحادیه جهانی کشتی انجام می‌شود.

برگزاری دوره کنترل درجه داوران بین‌المللی کشتی در ساری

وی اظهار کرد: داوران درجه یک بین‌المللی کشتی کشور شامل غلامرضا بهارلو(چهارمحال و بختیاری)، بهنام شیرمحمدی (تهران)، بهروز رضاپور(هرمزگان)، سید فرشید میرهاشمی(آذربایجان شرقی)، مرتضی زورمند(البرز)، ابراهیم یزدان‌پناه(آذربایجان غربی)، هژار عباسی(آذربایجان غربی)، ذبیح‌الله کوهستان (البرز)، غلامرضا محمدنژاد(مازندران)، میثم قوتی(تهران) و دانیال بابایی (مازندران) و سه داور درجه‌۲ بین‌المللی یعنی ساسان سالاری(فارس)، سیفعلی سلمان‌پور(قم) و حسن گلدشتی(مازندران) در این مسابقات با حضور ابراهیم چی‌چی‌اوغلو کنترل درجه می‌شوند.

به گزارش ایرنا، رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی کشور که نخستین مرحله از چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد در سال ۲۰۲۴ محسوب می‌شود، قرار بود به میزبانی هیئت کشتی کردستان و در شهر سقز برگزار شود. اما به دلیل مناسب نبودن کیفیت خوابگاهی که برای اسکان و اقامت تیم‌ها و کشتی‌گیران حاضر در این رقابت‌ها انتخاب شده بود، هیئت کشتی کردستان از این میزبانی انصراف داد و با پیشنهاد هیئت کشتی مازندران و موافقت فدراسیون، قرار شد این رقابت‌های حساس و مهم از ۲۲ تا ۲۴ آذر در ساری برگزار شود.

چرخه انتخابی تیم ملی برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا، گزینشی المپیک و المپیک ۲۰۲۴ پاریس شامل پنج مرحله است که نخستین مرحله آن قابت‌های قهرمانی کشور است. حضور در مسابقات بین‌المللی تعیین شده توسط کادر فنی، رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان آسیا و رقابت‌های کسب سهمیه المپیک قاره آسیا(قرقیزستان) و کسب سهمیه المپیک در سطح جهان (ترکیه) و مرحله نهایی شامل اعزام به تورنمنت بین‌المللی یا رقابت درون اردویی با نظر کادر فنی برای هر وزن مراحل چرخه انتخابی تیم ملی برای حضور در سه رقابت نام برده شده هستند.

طبق ضوابط و مقررات در نظر گرفته شده برای چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد هر استان اجازه دارد با یک تیم کامل شامل ۱۰ کشتی‌گیر، در این رقابت‌ها حضور یابد. اما با توجه به این‌که استان‌های مازندران و تهران در رقابت‌های جهانی و بازی‌های آسیایی نماینده داشتند، علاوه بر یک تیم کامل، سهمیه مازاد نیز دارند که سهمیه در نظر گرفته شده برای مازندران ۱۶ کشتی‌گیر و برای تهران ۱۰ کشتی‌گیر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha