ارتباط جهاددانشگاهی هرمزگان با دانشگاه‌های ملی و بین‌المللی تقویت شود

بندرعباس - ایرنا - نماینده ولی فقیه درهرمزگان، بر تقویت اتصال جهاددانشگاهی این استان با دانشگاه‌های مطرح ملی و بین‌المللی تاکید کرد و گفت: برخی از صنایع مدعی هستند تعدادی از دانشگاه‌های هرمزگان توانایی علمی پاسخگویی به نیازهای ما را ندارند که توصیه می‌شود موضوعات علمی از طریق دانشگاه‌ها و جهاددانشگاهی با سایر دانشگاه‌های برتر کشور و جهان پیگیری شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده روز چهارشنبه در دیدار مسلمی ‌نائینی رییس جهاد دانشگاهی کشور با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی باید به کارهای بر زمین مانده ورود می‌کند، افزود: امیدوارم در آینده شاهد پژوهش‌ها و تحقیقات علمی در حوزه اقتصاد دریا توسط جهاد دانشگاهی هرمزگان باشیم.

وی با اشاره به اقدامات خوبی که در حوزه صنعت، پتروشیمی و توسعه صنایع درحال انجام است، مطرح کرد: حضور جهاد دانشگاهی در بخش‌های علمی توسعه‌ای هرمزگان می‌تواند در تقویت نقش جهاد دانشگاهی در روند توسعه استان اثرگذار باشد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با ذکر این نکته که همواره یکی از موضوعات مورد تاکید در نشست با مدیران، تعامل با جهاد دانشگاهی است، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی برای ارائه ظرفیت‌های خود باید رابطه خود با دانشگاه‌ها و صنایع بزرگ استان را از طریق ایجاد دفاتر نمایندگی تقویت کنند.

وی خاطرنشان کرد: حضور جهاد دانشگاهی در کمیته‌ها و مجموعه‌های دانشگاهی باید پر رنگ‌تر شود و دفتری نیز در دانشگاه‌های استان هرمزگان راه‌اندازی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، توجه به نخبگان دانش‌آموزی را یکی از نقاط قوت جهاد دانشگاهی هرمزگان دانست و مطرح کرد: حلقه اتصال اقدامات پژوهشی و خلاقانه دانش‌آموزی به خوبی توسط جهاد دانشگاهی ایجاد شده است.

ارتباط جهاددانشگاهی هرمزگان با دانشگاه‌های ملی و بین‌المللی تقویت شود

امام جمعه بندرعباس با اشاره به اهمیت سیاست‌های ابلاغی رهبرمعظم انقلاب گفت: هنوز بسیاری از مدیران و بدنه علمی، ایران را به عنوان یک کشور دریایی نپذیرفته‌اند، در طول تاریخ حاکمان ایران وقتی به دریا می‌رسیدند متوقف می‌شدند دقیقا برعکس کشور بریتانیا که استعمار خودرا از طریق دریا بر جهان گسترانید.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص جزایر و سواحل مکران، بیان کرد: وسعت جزیره قشم، از ۲۰ کشور دنیا بالاتر است و ظرفیت‌های خوبی در زمینه جزایر داریم که نتوانسته‌ایم از ظرفیت‌های این منطقه به خوبی استفاده کنیم.

امام جمعه بندرعباس گفت: استان هرمزگان ظرفیت‌های بی‌نظیری در حوزه‌های مختلف را در خود جای داده است که چندین هزار کیلومتر نوار ساحلی، جزایر گوناگون و اشراف به ۲ دریای عمان و خلیج‌فارس از جملع این ظرفیت‌ها است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha