پروژه ورزشگاه ۶ هزار نفری انقلاب کرج؛ گره کوری که در دولت سیزدهم باز شد

تهران- ایرنا- یکی از توفیقات به‌دست آمده در حوزه ورزش کشور در دولت سیزدهم، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی است. در همین راستا باز شدن گره کور پروژه ورزشگاه ۶ هزار نفری انقلاب کرج، یکی از دستاوردهای مهم و قابل تقدیر است که بعد از ۱۲ سال انتظار به سرانجام خواهد رسید.

به گزارش صبح پنجشنبه ایرنا، دولت سیزدهم درحالی وارد سومین سال فعالیت خود شد که وزارت ورزش و جوانان از سوم شهریورماه سال ۱۴۰۰ تا آغاز سومین سالگرد فعالیت دولت، کارنامه پربار و ارزشمندی از فعالیت در عرصه‌های داخلی، آسیایی و جهانی از خود به یادگار گذاشته است.

این عملکرد به ویژه در حوزه ورزش در بازی‌های آسیایی هانگژو و همچنین در آستانه مسابقات کسب سهمیه المپیک به اوج درخشش و بالندگی خود رسیده است.

یکی از توفیقات به‌دست آمده در حوزه ورزش کشور در دولت سیزدهم تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی است که یکی از دغدغه‌های اصلی وزارت ورزش و جوانان بود و این وزارتخانه با همکاری ادارات کل استان‌ها، شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و نهادهای ذی‌ربط توانست ۷۵ هزار و ۸۷۰ مترمربع فضای ورزشی سرپوشیده و ۲۳۸ هزار و ۹۷۹ مترمربع فضای روباز ورزشی به سطح اماکن ورزشی کشور اضافه کند.

افتتاح ۲۲ پروژه ورزشی در سطح کشور و انجام ۹ پروژه عملیات مشارکتی، بهره‌برداری از بالغ بر ۸۵۹ باب پروژه ورزشی به مساحت کل ۲ میلیون متر مربع و با اعتبار ۲۰ هزار میلیارد ریال از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم از شهریور ماه ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۱ به ویژه پروژه‌های شهری، روستایی و مناطق کم‌برخوردار، تکمیل و به بهره‌برداری رسیدن تعداد زیادی از پروژه‌های بزرگ ورزشی که بیش از ۲۰ سال از شروع احداث آن‌ها گذشته بود، افزایش فضاهای ورزشی ویژه بانوان و برگشت ۵۷۹ میلیارد ریال مازاد بر اعتبار ابلاغی (۷۷۶ میلیارد ریال) از محل درآمدهای حاصل از اجاره اماکن ورزشی از دیگر اقدامات انجام شده وزارت ورزش و جوانان است.

در همین راستا باز شدن گره کور پروژه ورزشگاه ۶ هزار نفری انقلاب کرج در دولت مردمی سیزدهم، در جریان دومین سفر رئیس جمهور به استان البرز در تاریخ ۱۷ آذرماه، یکی از دستاوردهای مهم و قابل تقدیر است که بعد از ۱۲ سال انتظار به سرانجام خواهد رسید. عملیات اجرایی ورزشگاه ۶ هزار نفری انقلاب کرج در سال ۱۳۹۰ آغاز شد و این پروژه فراز و نشیب‌های فراوانی را طی کرد.

در سفر رئیس جمهور به البرز که در ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۱ انجام شد، مبلغ ۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل سالن ۶ هزار نفری مجموعه ورزشی انقلاب اسلامی کرج به‌عنوان مهم‌ترین مطالبه ورزش این استان تخصیص یافت.

پروژه ورزشگاه ۶ هزار نفری انقلاب کرج؛ گره کوری که در دولت سیزدهم باز شد

با بهره‌برداری از پروژه ورزشگاه ۶ هزار نفری انقلاب کرج با توجه به این‌که این کلان‌شهر و البرز با ضعف شدید زیرساختی در حوزه ورزشی مواجه هستند، انتظار بیش از یک دهه ورزش‌دوستان استان البرز برای تکمیل پروژه سالن ۶ هزار نفری به پایان خواهد رسید.

پیش از این و در تاریخ ۱۳ آذرماه، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز با اشاره به دومین سفر آیت الله سید ابراهیم رئیسی و شماری از اعضای هیئت دولت به این استان گفت: از محل مصوبات سفر نخست رئیس جمهور به استان ۴۳ پروژه مطرح دولتی و ۱۳ پروژه بزرگ خصوصی با اعتبار بیش از ۱۹ هزار میلیارد تومان به انجام رسید و آماده بهره‌برداری است.

استاندار البرز همچنین یادآور شد: در سفر اول رییس جمهور به استان ۶۰ درصد از کل اعتبارات مصوب جذب شده و ۶۰ درصد پروژه‌ها نیز محقق شده است. پروژه‌های باقی مانده نیز با سرعت در حال تکمیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha