هویت ایرانی - اسلامی زنان نیازمند توجه بیشتر است

یزد - ایرنا - رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه نسبت به هویت ایرانی - اسلامی دختران و بانوان کم توجه بوده‌ایم، گفت: یکی از مطالبه‌های رهبر معظم انقلاب از فعالان حوزه زنان احیای هویت اسلامی زن است، چرا که بسیاری از مسائل و مشکلات این حوزه از کم‌توجهی به این موضوع نشات می‌گیرد.

به گزارش چهارشنبه شب دفتر امور زنان و خانواده استانداری یزد، مینا بیابانی در نشست هم اندیشی بانوان فرهیخته استان یزد با بیان اینکه در ۲ سال گذشته همراهی و همنوردی خوبی بین دستگاه های مختلف در حوزه زنان صورت گرفته است افزود: اما برای رسیدن به هدف تعالی حکمرانی حوزه زن و خانواده باید برنامه‌ریزی عمیق‌تر و دقیق تری داشته باشیم و با رفع موانع و مشکلات پیش رو به حکمرانی واقعی زن و خانواده دست پیدا کنیم.

وی بای بیان اینکه در استان یزد اقدامات خوبی در حوزه زنان و خانواده به ویژه حوزه جمعیت صورت گرفته است، اظهار کرد: اقدام‌های انجام شده قابل تقدیر است و توجه به هویت زن مسلمان نیز یکی از موضوع‌هایی است که باید پیوست تمامی اقدام‌های مرتبط با حوزه زنان قرار گیرد.

بیابانی با بیان اینکه در کشورمان زن به عنوان محور خانواده و سازنده اجتماع است، ادامه داد: نقش محوری زن در ایران اسلامی محسوس است و دشمن به خوبی به این موضوع پی برده و زنان کشور ما را هدف قرار داده است و اگر هویت زن ایرانی مسلمان مورد هجمه قرار گیرد و آن را به سمت بی هویتی بکشاند، جامعه‌ای که در آینده خواهیم داشت تهی از معنویت، هویت و باور ها و اعتقادات خواهد بود.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور در ادامه با اشاره به اینکه اگر جامعه ما هویت زن ایرانی اسلامی را از دست بدهد، به سمت انحطاط خواهد رفت، افزود: این جامعه دیگر نمی‌تواند اهداف متعالی نظام را محقق کند، از این رو نباید از این موضوع غفلت کنیم.

وی از اجرای طرح از اجرای «طرح ترنّم بهشتی» ویژه تربیت نسل مادران بهشتی در سه بخش خبر داد و افزود: در این طرح، به سه محور توانمند سازی بانوان به عنوان همسر، مدیریت خانه و خانواده و همچنین آگاه‌سازی و مهارت افزایی مادران برای تربیت کودکان پرداخته شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha