۱۷ آذر ۱۴۰۲، ۷:۴۵
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85314641
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کمبود برخی رشته‌های تخصصی پزشکی در زنجان مشهود است

زنجان - ایرنا - رییس سازمان نظام پزشکی استان زنجان با بیان اینکه عمده رشته های تخصصی مورد نیاز استان تامین شده است، گفت: در زمان حاضر این استان در رشته های فوق تخصص جراحی قلب و جراحی اطفال برای خدمت رسانی بهتر با کمبودهایی مواجه است.

محمد محرمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جذب تخصص و فوق تخصص در رشته های مختلف پزشکی طبق شرایط خاصی انجام می شود.

وی اضافه کرد: این متخصص ها ابتدا به عنوان نیروهای طرحی فعالیت می کنند و بعد از انجام تعهدات قانونی وارد بازار کار در حرفه خود در بخش خصوصی می شوند.

محرمی با بیان اینکه جذب رشته های مورد نیاز بر اساس اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی استان انجام می گیرد، اظهار داشت: محدودیت هایی در این خصوص وجود دارد و موضوع به صورت ریشه ای و در کلان کشوری است.

این مسوول ادامه داد: هر سال که تعدادی متخصص در سطح کشور تقسیم بندی می شوند با توجه به اعلام نیاز استان ها به طور معمول کمبودهایی وجود دارد.

وی با بیان اینکه کمبود متخصصان در برخی رشته های پزشکی به مواردی از قبیل مهاجرت و اعتراض به تعرفه گذاری ها باز می گردد، اظهار داشت: متاسفاته هجمه هایی هم توسط برخی رسانه ها علیه جامعه پزشکی می شود که این از عوامل عدم تحصیل پزشکان در رشته های خاص و مورد نیاز می شود.

رییس سازمان نظام پزشکی استان زنجان ادامه داد: بروز چالش ها به ویژه طی سال های اخیر موجب شده است صندلی و کرسی برخی رشته های تخصصی خالی بماند.

وی خاطرنشان کرد: پزشکان برای دریافت تخصص خود راه سخت و دشواری را طی می کنند و در این میان گاه به دلیل بی مهری هایی که از سوی برخی نهادها، رسانه و مردم رخ می دهد نوعی بی رغبتی برای کار در آنها به وجود می آید.

رییس سازمان نظام پزشکی استان زنجان ادامه داد: این درحالی است که طی ۲ سال اخیر سهمیه استان زنجان حتی در برخی رشته های عادی و عمومی همانند اطفال، بیهوشی و حتی عفونی تکمیل نشد که جای تاسف دارد.

وی یادآورشد: این بی رغبتی جامعه پزشکی آفت بزرگی در کشور است که باید سیاستگذاران برای آن چاره اندیشی کنند.

این مسوول با بیان اینکه آمار مهاجرت پزشکان در کشور رقم بالایی را شامل می شود، خاطرنشان کرد: آمار دقیقی از این پزشکان در سطح استان وجود ندارد به این دلیل که اغلب پزشکان ابتدا به پایتخت و سپس به خارج از کشور مهاجرت می کنند.

وی یادآور شد: بنابر این آمار مهاجرت پزشکان زنجانی در ۲ سال اخیر کمتر از تعداد انگشتان دست بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha