آبرسانی به سه هزار روستای کشور با همت بسیج سازندگی انجام شد

شهرکرد - ایرنا - رییس سازمان بسیج سارندگی گفت: براساس تفاهم این سازمان با دولت، آبرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور در دستور کار قرار گرفت که از ۹ هزار و ۶۰۰ روستای شناسایی شده تاکنون آبرسانی به سه هزار روستا انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار محمد زهرایی روز پنجشنبه در حاشیه هفتمین همایش شکوه هجرت در شهرکرد در جمع خبرنگاران افزود: براساس تفاهم انجام شده سازمان بسیج سازندگی با دولت، آبرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور باید در مدت سه تا چهار سال به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح آبخیزداری و جالیز از دیگر برنامه‌های مهم سازمان بسیج سازندگی است، اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده در مدت چهار سال باید ۲۰ میلیون هکتار عملیات آبخیزداری شامل ۱۰ هزار قنات و ۱۰ استخر ذخیره آب انجام شود.

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: اجرای طرح ۴۰ هزار واحد مسکن مددجویی روستایی با همکاری کمیته امداد از جمله برنامه‌های مهم این سازمان برای ایجاد سرپناه مناسب برای روستاییان نیازمند است که تاکنون عملیات اجرایی ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در کشور به پایان رسیده است.

وی تاکید کرد: امید می‌رود تا پایان سال تعداد بیشتری از این واحدهای مسکونی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

رییس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به پرداخت ۶۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی در بخش های مختلف گفت: این میزان تسهیلات در سالجاری در قالب ۵۸ هزار فقره به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۲۲۰ هزار فقره پرونده نیز برای دریافت تسهیلات اقتصاد مقاومتی در نوبت قرار دارد، افزود: با پرداخت این میزان تسهیلات، برای ۵۰ هزار نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است.

زهرایی ادامه داد: با رصد و پیگیری‌های انجام شده بیش از ۸۰ درصد از طرح‌های اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی که تسهیلات مورد نیاز را نیز دریافت کرده‌اند، محقق شده است.

۵۱ هزار گروه جهادی فعال و شناسنامه دار

رییس سازمان بسیج سازندگی گفت: در زمان حاضر ۵۱ هزار گروه جهادی فعال و شناسه‌دار در حوزه‌های کشاورزی، اقتصادی و عمرانی در کشور مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد ۲۸ هزار گروه جهادی پایگاه و مسجد محور هستند و مابقی هجرت می‌کنند.

وی یادآور شد: از ۲۳ هزار گروه جهادی باقی‌مانده برخی از آن‌ها در یک جغرافیا ماندگار و مابقی در طول سال به نقاط دیگر حرکت می‌کنند.

زهرایی با اشاره به اینکه یک هزار گروه جهادی ویژه در کشور فعال است، اضافه کرد: ۱۱ هزار گروه جهادی تخصصی نیز در کشور فعال است که این گروه‌ها هجرت و اردوکشی می‌کنند.

وی بیان کرد: در زمان حاضر ۱۱۰ قرارگاه پهنه‌ای جهادی و ۵۰۰ قرارگاه منطقه‌ای بسیج سازندگی در کشور راه افتاده به این معنی که در هر شهرستان قرارگاه منطقه‌ای جهادی فعال است.

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: امسال در سه رزمایش همزمان با روز بسیج سازندگی، سالروز دیدار با مقام معظم رهبری و هفته بسیج ۲۳۷ هزار نفر جهادگر در قالب ۲۳هزار گروه جهادی حضور داشتند.

رییس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به نامگذاری سالروز تسخیر لانه جاسوسی از سوی دانشجویان به نام انقلاب دوم از سوی بنیانگذار انقلاب اسلامی گفت: دشمنی جبهه استکبار با انقلاب اسلامی با پیش برندگی دانشجوان عیان شد.

زهرایی روز پنجشنبه در هفتمین همایش شکوه هجرت در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد افزود: در حرکت تمدنی جدید نیز که جبهه‌سازی، خدمت‌رسانی به جبهه مقاومت است این دانشجویان هستند که باید پیش‌برندگی آن را انجام دهند.

وی اظهار داشت: امروز جریان جهادی به عنوان یکی از مولفه‌های قدرت نرم نظام در کشور مطرح هستند و به عنوان فناوری انقلاب شناخته شده است که از آن‌ها شهادت‌ها مطالبه می‌شود.

رییس سازمان بسیج سازندگی گفت: انتهای مسیر تربیت یافته‌های جریان‌های جهادی باید رسیدن به قله‌های شهادت‌ساز باشد و رسیدن به این هدف در گرو حرکت در مسیر ولی فقیه زمان و بی‌تفاوت نبودن نسبت به شرایط است.

وی اضافه کرد: یک بخشی از جریان جهادی به مطالبات و شناخت صحیح صحنه از سوی بسیجیان و جهادگران دانشجو است که اتفاق می‌افتد و گام‌هایی که برداشته می‌شود براساس مطالبه‌های موجود و نقشه راه ترسیم شده برای جریان جهادی است که نمونه آن جشنواره ملی موفق جهادگران بسیج دانشجویی است که پنجمین دوره آن برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: امروز بسیج دانشجویی به عنوان تشکیلاتی پیشران هم پیش‌رونده و هم پیش‌برنده حرکت‌های جهادی به شمار می‌رود.

رییس سازمان بسیج سازندگی گفت: انتظار است بسیج دانشجویی جامعه مخاطب خود را فراتر از دفاتر و گروه‌های جهادی دانشجویی (همه دانشجویان سراسر کشور) و در لایه دوم آحاد ملت را در نظر بگیرد.

وی تاکید کرد: در این ارتباط هر آن کسی که می‌تواند خدمتی به محرومان ارائه کند، دل در گرو انقلاب دارد، می‌تواند اندیشه‌ای عمل کند و موتور محرک و پیش برنده شود و تعامل اجتماعی برقرار کند می‌تواند جریان دانشجویی کشور را دست بگیرد.

زهرایی با تاکید براینکه رهبر معظم انقلاب اردوهای جهادی را موفق و اثرگذار معرفی کرده‌اند، اضافه کرد: برای شناخت جوانان مومن و انقلابی اردوهای جهادی یک عرصه موثر برای شناخت و اثربخشی این افراد به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: اردوهای جهادی به عنوان پنجره فرصت برای خدمت کردن به محرومان به شمار می‌رود که باید از این فرصت خدمت رسانی به بهترین صورت استفاده شود.

رییس سازمان بسیج سازندگی گفت: در زمان حاضر از ۵۱ هزار گروه جهادی ۲هزار و ۵۰۰ گروه جهادی دانشجویی فعال، شناسه دار و دارای مجوز و کد حقوقی هستند.

به گزارش ایرنا، در همایش شکوه هجرت چهارمحال و بختیاری جمعی از جهادگران استان حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha