۱۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۱۸
کد خبر: 85314980
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

چین و مصر همکاری‌های فضایی را گسترش می‌دهند

۱۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۱۸
کد خبر: 85314980
چین و مصر همکاری‌های فضایی را گسترش می‌دهند

تهران-ایرنا- در پی پرتاب موافقیت‌آمیز ماهواره سنجش از راه دور مصری از پایگاه فضائی چین، دو کشور بر گسترش همکاری‌های فضائی تاکید کردند.

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا به نقل از نشریه گلوبال تایمز، چین و مصر در راستای پیشبرد توافقات راهبردی دو کشور، اسناد همکاری های فضایی برای توسعه زیر ساخت های فضاپیما ها و اکتشاف های فضایی را امضا کردند.

در دیدار روز چهارشنبه «جانگ کجیان» مدیر سازمان ملی فضایی چین (CNSA) با «شریف صدکی» رئیس آژانس فضایی مصر (EGSA) در پکن، بر همکاری این دو سازمان فضایی در ایستگاه بین المللی تحقیقات قمری (ILRS) توافق شد.

بر اساس همین گزارش، هر دو طرف تحقیقات و توسعه مشترک در زمینه «اکتشاف ماه و اعماق فضا»، «پرتاب فضاپیما»، «زیرساخت های فضایی»، «دریافت داده های ماهواره ای»، علوم فضایی و رصدهای نجومی، همکاری می کند.

«جانگ کجیان» مدیر سازمان ملی فضایی چین (CNSA) تاکید کرد که این توافق پکن و قاهره، نقش مهمی در پیشرفت صنعت فضایی و مشارکت‌های راهبردی جامع بین دو کشور ایفا می‌کند.

چین و مصر همکاری‌های فضایی را گسترش می‌دهند

به گزارش ایرنا، یک ماهواره سنجش از راه دور متعلق به دولت مصر با نام (MISRSAT-۲) دوشنبه (۱۳ آذر) از پایگاه فضائی چین به فضا پرتاب شد.

سازمان ملی فضایی چین در مورد ماهواره سنجش از راه دور (MISRSAT-۲) مصر اعلام کرد که این پروژه، مهمترین همکاری عمیق بین چین و مصر در زمینه فناوری پیشرفته هوافضا است و در چارچوب همکاری‌های فضایی دو کشور دارای اهمیت بالایی است.

همزمان روزنامه مصر تودی چاپ قاهره پرتاب این ماهواره را موفقیت‌آمیز توصیف کرد و نوشت که این ماهواره با موفقیت در مدار زمین قرار گرفته است.

براساس این گزارش، گروهی از مهندسان مصری و چینی در طراحی و ساخت این ماهواره که از راه دور هدایت می‌شود، نقش داشته‌اند.

دولت مصر از طریق اطلاعات بدست آمده از این ماهواره، قادر خواهد بود تا به بررسی تغییرات در منابع حیاتی آب خود پرداخته و درباره منابع خود اقدام به برنامه‌ریزی کند. اطلاعات این ماهواره همچنین به دولت مصر در مدیریت زمین، کشاورزی و برنامه‌ریزی شهری کمک خواهد کرد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha