ایران با تکیه بر جوانان خود به صنعت پیچیده حفاری دست یافته است

اهواز - ایرنا- مدیر خدمات شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به دستیابی ایران به صنعت پیچیده حفاری با تکیه بر توان داخلی جوانان متخصص خود گفت:به صراحت می‌توان گفت که اینک دست هیچ بیگانه‌ای در این صنعت دخالت ندارد.

به گزارش ایرنا محمد مهدی اولا پور روز پنجشنبه در آیین افتتاحیه اولین رویداد رسانه‌ای جام امید در مجتمع ملی حفاری ایران در اهواز روند تاریخی شکل‌گیری شرکت ملی حفاری ایران را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه همه اقدامات حفاری پیش از انقلاب اسلامی توسط شرکت‌های اروپایی و آمریکای انجام می‌شد توضیح داد: شرکت ملی حفاری ایران امروز از ۷۵ دستگاه حفاری برخوردار است که همه متخصصان آن جوانان ایرانی هستند.

مدیر خدمات شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه قبل از انقلاب بیگانگان حاضر نبودند علم متعلق به صنعت حفاری را به جوانان داخلی منتقل کنند خاطرنشان کرد: امروز به جایگاهی در صنعت حفاری دست یافته‌ایم که صفر تا ۱۰۰ خدمات حفاری و خدمات جانبی آن توسط ایرانی‌ها انجام و جوانان پشتوانه اصلی این صنعت هستند.

وی همچنین بر نقش این شرکت در شکست تحریم‌های ظالمانه اشاره کرد و گفت: تلاش جوانان ما برای رشد تولید در کشور ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، ساخت تمامی قطعات یدکی شیر اطمینان، پوسته بالابر هیدرولیک، نشت بند بونت، اتصال هرزگرد، سیلیپس پنج، شفت اصلی تاپ درایو وارکو، مجموعه فرآورش نفت (mot) از جمله دستاوردهای شرکت ملی حفاری ایران در طول فعالیت دولت سیزدهم محسوب می شوند.

از مجموع چاه‌های حفر شده حدود ۱۵ حلقه توسعه ای توصیفی، پنج حلقه اکتشافی و ۷۹ حلقه تعمیری تکمیلی بوده که از این تعداد ۷۷ حلقه چاه در گستره فعالیت پنج شرکت بهره بردار تابعه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، هشت حلقه در شرکت نفت فلات قاره در حوزه فرا ساحل، هشت حلقه در اجرای طرح های توسعه ای شرکت مهندسی و توسعه نفت، ۲ حلقه در قالب پروژه و چهار حلقه در پروژه های مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران حفاری و تکمیل و در اختیار شرکت های کارفرما قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha