مدیرعامل آبفا: رفع تنش آبی ۱۰ هزار روستا برنامه اولویت‌دار دولت است

کرج - ایرنا - مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور گفت: رفع تنش آبی ۱۰ هزار روستا در مناطق مختلف کشور از برنامه های اولویت دار دولت سیزدهم است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «هاشم امینی» روز جمعه در بازدید از تصفیه خانه شهر جدید مهستان، افزود: بازوی اجرایی ما در این کار، سپاه و قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی(ع) است.
وی گفت: در این زمینه اقدام‌های خوبی در البرز انجام شده است و مسئولان این استان برای رفع تنش آبی در روستاها گام های بلندی برداشته اند.
امینی تاکید کرد: باید مشکلات تنش آبی روستاهای البرز را در جوار پایتخت ویژه‌تر دید و برای رفع آنها تلاش کرد.
وی افزود: استان البرز به ویژه کلانشهر کرج به سبب نزدیکی به تهران با توجه به مقایسه تاریخی میان ۲ استان نیازمند توجه و نگاه بیشتر است.

مطالبه دیرینه آبرسانی به غرب البرز در دولت سیزدهم محقق می شود
مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشو گفت: آبرسانی به غرب استان البرز از مطالبات دیرینه مردم بوده که با تخصیص اعتبارات در دولت سیزدهم محقق  می شود.
این مسوول افزود: طرح تصفیه خانه شهر جدید مهستان با وجود کمبود اعتبار از پیشرفت خوبی برخوردار است و انتظار داریم در اسرع وقت مشکلات مناطق دارای تنش آبی از جمله در نظر آباد و اشتهارد رفع شود و امیدواریم که جریان آب را تا دهه فجر به اشتهارد برسانیم.
پروژه بخش دوم تصفیه خانه آب آشامیدنی شهر جدید مهستان و ضلع غربی طرح جامع آبرسانی البرز اکنون به پیشرفت فیزیکی، ۵۲ درصدی رسیده است.
با افتتاح این طرح خط انتقال آب شرب به هشتگرد، ساوجبلاغ، نظرآباد و اشتهارد با اعتبار ۹ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.
اهداف این پروژه رفع کمبود آب شرب مورد نیاز شهرستان‌های استان است.
این پروژه شامل هزار و ۹۰۰ متر خط انتقال به قطر ۸۰۰ میلی‌متر از جنس فولادی و ۹ عدد فیلتر شنی، ساختمان‌ها و تاسیسات برقی و مکانیکی احداث شده است.
جمعیت هدف این طرح، ۱۵۴ هزار نفر در مرحله اول و ۴۴۶ هزار نفر در مراحل بعدی طرح آبرسانی است.
اعتبار هزینه شده در مرحله اول طرح ۹۰۰ میلیارد ریال بوده است.

رییس جمهور و هیات دولت در راستای دور دوم سفرهای استانی امروز جمعه میهمان مردم البرز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha