هیچ فردی به دلیل بدهی دیه تصادف در زندان‌های سیستان و بلوچستان نیست

زاهدان- ایرنا- رئیس صندوق تامین خسارت‌های بدنی سیستان و بلوچستان گفت: هم اکنون با کمک صندوق تامین خسارت‌های بدنی هیچ فردی به دلیل دیه تصادف و پرداخت خسارت در زندان‌های این استان به سر نمی‌برد.

جلال شهریاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: صندوق تامین خسارت‌های بدنی از سال ۱۳۴۷ در نظام حقوقی کشور تاسیس و پس از آن با تاخیر ۵۰ ساله در سال ۱۳۹۷ در سیستان وبلوچستان راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه این صندوق در حوزه‌های تخصصی مشغول به کار است افزود: این صندوق زیر مجموعه وزارت اقتصاد و دارایی است از این رو یک مجموعه دولتی به شمار می‌رود و برخلاف تصور برخی از افراد بنگاه اقتصادی نیست، کار بیمه‌ای انجام نمی‌دهد، اما کارش پرداخت خسارت است.

رئیس صندوق تامین خسارت‌های بدنی سیستان و بلوچستان ادامه داد: یکی از حوزه‌هایی که این صندوق فعالیت دارد پرداخت خسارت در حوادث رانندگی است، اگر مقصر حادثه از محل تصادف متواری شود قانونگذار پیش بینی کرده تمامی خسارت از محل صندوق تامین خسارت بدنی مانند زمانی که بیمه نامه وجود داشته پرداخت شود.

وی افزود: گاهی ممکن است مقصر در محل حادثه باقی بماند اما وسیله نقلیه وی فاقد پوشش بیمه نامه شخص ثالث است در این زمان جبران تمامی خسارت‌ها بر عهده مصوبه حادثه خواهد بود.

شهریاری خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مبلغ دیه بسیار بالا است در اکثر موارد فرد توان پرداخت این مبلغ را ندارد، قانونگذار پیش‌بینی کرده صندوق تامین خسارت‌های بدنی تمامی دیه و خسارت‌های وارده جانی را پرداخت و به صورت اقساط بدون سود از مقصر حادثه دریافت کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر با کمک صندوق تامین خسارت‌های بدنی هیچ فردی در زندان‌های سیستان و بلوچستان به دلیل دیه تصادف و پرداخت خسارت در زندان به سر نمی‌برد.

رئیس صندوق تامین خسارت‌های بدنی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه شرکت‌های بیمه نامه به نرخ دیه روز بیمه نامه را می‌فروشند و اگر حادثه رخ دهد و نرخ بیمه در آن زمان تغییر کرده باشد پرداخت ما و تفاوت آن بر عهده این صندوق است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha