ستاره داستان عشق خاموش شد

۱۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۱۳
کد خبر: 85316392
ستاره داستان عشق خاموش شد

تهران- ایرنا- رایان اونیل هنرپیشه آمریکایی و ستاره «داستان عشق» که برای نقش آفرینی در این فیلم نامزد اسکار ‌شده بود، در پس تشخیص دو سرطان در ۸۲ سالگی درگذشت؛ او در دهه ۱۹۷۰ میلادی به یکی از ستاره‌های موفق هالیوود تبدیل و در فیلم‌های دیگری چون ماه کاغذی، تازه چه خبر دکتر؟، پلی در دوردست، بری لیندون، مردمی که من می‌شناسم و تاثیر صفر ظاهر شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، پتریک اونیل فرزند رایان با علام خبر درگذشت پدرش در اینستاگرام، او را «قهرمان من» خواند و نوشت:«من همیشه به او نگاه می‌کردم و او همیشه جذاب بود. وقتی من در سال ۱۹۶۷ به دنیا آمدم، پدرم ستاره تلویزیون در سریال پیتون‌پلیس بود. آن‌جا بود که با مادرم لی تیلور-یانگ آشنا شد و نه ماه بعد من چشم به جهان گشودم. پدرم با داستان عشق در سال‌های ابتدایی ۱۹۷۰ ستاره سینما شد. دهه‌ای که او با بازی در فیلم‌هایی مانند تازه چه خبر، دکتر؟، ماه کاغذی، بری لیندون، پلی در دور دست، رویداد اصلی و راننده کاملاً موفق بود. او یک اسطوره هالیوودی بود.»

ستاره داستان عشق خاموش شد

این بازیگر که پدر چهار فرزند بود: تاتوم اونیل و گریفین اونیل از همسر اولش، جوآنا مور، پتریک اونیل از همسر دومش لی تیلور یانگ و ردموند جیمز فاست اونیل از فارا فاست، در سال ۲۰۰۱ به سرطان خون مزمن و سپس در سال ۲۰۱۲ به سرطان پروستات مبتلا شده بود.

تاتوم اونیل دختر رایان نیز در در بیانیه‌ای اعلام کرد: بسیار اندوهگین هستم. پدرم به اندازه یک دنیا برای من ارزش داشت. من او را خیلی دوست داشتم و می‌دانم که او هم مرا دوست داشت. برای همیشه دلتنگ او خواهم بود و احساس می‌کنم خیلی خوش‌شانس هستم که رابطه‌ای دوستانه با هم داشتیم.

ستاره داستان عشق خاموش شد

رایان از پدری نویسنده و فیلمنامه نویس به نام چارلز اونیل و مادری بازیگر به نام پاتریشیا کالاگان چشم به جهان گشود.

او در نقش یک دانشجوی حقوق دانشگاه هاروارد در فیلم داستان عشق نامزد دریافت جایزه اسکار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha